• 21.03.19, 15:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Järgmisest nädalast saab teha tehnoülevaatust ka välismaal

Kaubandus-tööstuskoda kogus kokku seadusemuudatused, mis jõustuvad märtsi lõpus ja aprilli alguses.
Ülevaatuspunkt Prantsusmaal.
  • Ülevaatuspunkt Prantsusmaal.
  • Foto: SIPA/Scanpix
Siin need on:
Laiendatakse tehnoülevaatuse teostamise võimalusi
25. märtsil jõustuvad liiklusseaduse muudatused, mis võimaldavad Eesti liiklusregistris registreeritud mootorsõiduki ja selle haagise tehnoülevaatust teha ka teistes Euroopa Liidu liikmesriikides.
See on lubatud juhul, kui väljaspool Eestit läbiviidav tehnoülevaatus toimub samaväärsete nõuete kohaselt kui liiklusseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud. Muudatusest saavad eelkõige kasu transpordiettevõtted, kes teevad oma sõidukitega vedusid ainult kindlate Euroopa riikide vahel, kuid peavad praegu sõidukid tooma Eestisse tehnoülevaatusele.
Muudatused seoses intellektuaalomandi ja selle kaitsega
Kaubamärgi kohta kaotatakse nõue, et kaubamärgina kaitstav tähis peab olema graafiliselt kujutatav. Muudatusega lihtsustatakse mittetraditsiooniliste kaubamärkide, nt heli-, multimeedia- ja hologramm-märkide kaitsmist, kuna neid on edaspidi võimalik patendiametile esitada ka heli- või videofailina.
Tööstusomandi apellatsioonikomisjon viiakse justiitsministeeriumi juurest patendiameti ehk riigi tööstusomandi keskameti juurde. Komisjon on sõltumatu organ, mis lahendab tööstusomandiga (kaubamärk, patent, tööstusdisainilahendus) seotud vaidlusi kohustusliku kohtueelse menetluse korras.
Intellektuaalomandiõigusega seonduvate vaidluste lahendamise ainupädevus antakse Harju maakohtule. Praegu on intellektuaalomandit puudutavate vaidluste lahendamise pädevus kõigil Eesti maakohtutel. Praktikas aga jõuab enamus intellektuaalomandi vaidlusi Harju maakohtusse, mis on ka ainus kohus, kus on intellektuaalomandile spetsialiseerunud kohtunikke.
Patendiamet saab võimaluse kasutada kaubamärkide ja tööstusdisainilahenduste puhul elektroonilist menetlust, selleks nähakse ette võimalused teabe elektrooniliseks esitamiseks ja väljastamiseks.
Lihtsustatakse ka patendivoliniku kutse omandamist vandeadvokaatidel. Kehtiva seaduse järgi peab patendivoliniku kutse soovija olema töötanud vähemalt viimased neli aastat patendivoliniku juures või patendivoliniku äriühingus. Edaspidi loetakse kutse omandamiseks nõutava staaži hulka ka advokaadibüroos tööstusomandi valdkonnas õigusteenuse osutamise aeg. Vandeadvokaatidele aga säilib nõue sooritada patendivoliniku kutseeksam.
Muudatused jõustuvad 29. märtsil ja 1. aprillil.
Vahekohtumenetlusega seonduvad muudatused
1. aprillil jõustuvad tsiviilkohtumenetluse seadustiku muudatused, mille kohaselt on kaubanduskoja arbitraažikohtu otsus sundtäidetav, ilma et see tuleks eelnevalt kohtu poolt täidetavaks tunnistada.
See tähendab, et koja arbitraažikohtu otsus jõustub tegemise hetkel ning sellega saab kohe minna kohtutäituri juurde ja alustada täitemenetlust. Samasugune erand nähakse ette notarite koja vahekohtu menetluses tehtud otsustele.
Ülejäänud Eestis tegutsevate vahekohtute otsused tuleb edaspidi kohtu poolt täidetavaks tunnistada, millega kaasneb täiendav aja- ja rahakulu.
Lisaks täiendatakse tsiviilkohtumenetluse seadustikku teatud piirangutega tarbijaga sõlmitud vahekohtumenetluse kokkuleppe kehtivusele, et kaitsta paremini tarbijate huvisid. Näiteks lisatakse seadusesse põhimõte, et tarbijaga sõlmitud vahekohtumenetluse kokkulepe kehtib üksnes juhul, kui see on sõlmitud pärast seda, kui nõue on muutunud sissenõutavaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele