• 18.03.19, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riho Vedler: infovahetus konkurentidega tuleb

Lisaks infovahetusele tarnijate ja klientidega tuleb ettevõtetel infot vahetama hakata ka konkurentidega, ütleb järgmisel nädalal Pärnu Tarneahelakonverentsil esinev Intepia arendusjuht Riho Vedler.
Riho Vedler esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019.
  • Riho Vedler esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil 2019.
  • Foto: Erakogu
"Kui varem tuli ettevõtetel infot vahetada tarnijate ja klientidega, siis täna on sellesse nimekirja lisandumas ka infovahetus konkurentidega (3 corner model vs 4 corner model)," ütleb Riho Vedler, kes esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil. "Ärgem peljakem istuda konkurentidega ühise laua taha ja rääkida andmete vahetamisest. Mõelgem nii, et tänane konkurent võib homme olla minu klient."
Veel märgib Vedler, et liiga palju infot liigub tarneahelas veel paberil. "Ligikaudu 99 protsendil Euroopa Liidu territooriumil toimuvatest piiriülestest vedudest on mõni veo etapp endiselt seotud paberdokumentidega," ütleb ta.
Järgneb intervjuu Riho Vedleriga:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töö on sulle andnud hea ülevaate tarneahela protsessidest ja praegugi teed paljude ettevõtetega koostööd. Millised on ettevõtete tarneahelate peamised probleemid hetkel?
Jätkuvalt liigub palju infot ikkagi paberil. Ligikaudu 99 protsendil Euroopa Liidu territooriumil toimuvatest piiriülestest vedudest on mõni veo etapp endiselt seotud paberdokumentidega.
Samuti on probleem arvukad koossüsteemid ja lahendused, mis on ette nähtud teabe ja dokumentide elektrooniliseks vahetamiseks nii ettevõtjate kui ka ettevõtjate ja ametiasutuste vahel, kuid infovahetus mõnikord siiski ühel või teisel põhjusel ikkagi ei toimi.
Missugused probleemid võivad ettevõtetel tekkida seoses infotehnoloogia kasutuselevõtuga tarneahelas?
Ettevõtetes räägitakse seoses tarneahelaga palju digitaliseerimisest ja andmete korrastamisest. Samas ei saa see olla lihtsalt eesmärk omaette. Iga ettevõte peab endale selgeks tegema, milleks tal neid andmeid vaja on.
TULEKUL
Pärnu Tarneahelakonverents 2019 "Hoogne teekond"
Aeg ja koht: 21.-22. märts, Pärnu Kontserdimaja
Programmi ja piletid leiate SIIT.
Eriti tahan rõhutada märksõna "koostöö". Kui varem tuli ettevõtetel infot vahetada tarnijate ja klientidega, siis täna on sellesse nimekirja lisandumas ka infovahetus konkurentidega (3 corner model vs 4 corner model).
Ärgem peljakem istuda konkurentidega ühise laua taha ja rääkida andmete vahetamisest. Mõelgem pigem nii, et tänane konkurent võib homme olla minu klient.
Sa oled öelnud, et tehisintellekti olemasolust ja tulekust küll teatakse, kuid arusaamad sellest pole täpsed. Kuidas turg tehisintellektist aru saab?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui tehisintellektist räägitakse meedias, siis kiputakse rääkima millestki, mis röövib meie töö. Ärgem kartke tehisintellekti! Jah, meie tööülesanded ajas muutuvad, kuid tööprotsesside täitmisel hakkab meid abistama tehisintellekt kui abiline. Tehisintellekt aitab optimeerida protsesse, ennustada, parandada tõhusust ja vähendada ka keskkonna jäätmeid. Tarkvaralahendused, mis kasutavad tehisintellekti, aitavad inimesi ja parandavad meie elukeskkonda.
Kui avada pisut ettekannet, siis kuidas pilveteenused tarneahelaid tulevikus mõjutama hakkavad?
Kui väga üldistada, siis pilveteenus tarneahelas aitavad ühendada ja hallata eri liiki protsesse nii lokaalselt kui globaalselt (planeerimine, tootmine, ladu, logistika jne). Samuti aitab pilveteenus lihtsustada andmete kättesaadavust, kogumist ja taaskasutust protsessis olevate üksikisikute, meeskondade või organisatsioonide vahel. Lisaks kasvab usaldus ja protsesside läbipaistvus osapoolte vahel, suhtlemine kiireneb.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele