Suursaartega ühendust pidav TS Laevad plaanib Norra ja Soome eeskujul panna kevadel esimese praami sõitma elektriga. Seejuures on Eesti riigifirma esimene, mis katsetab sõita nii suure elektrilaevaga jäätingimusis.

- Guldar Kivro parvlaev Tiiu kaptenina 2017. aasta aprillis.
- Foto: Erik Prozes/Scanpix
„Loodame asendada ettevõttes 20% kasutatavast diislikütusest elektriga,“ ütles Äripäeva raadiole TS Laevade juhatuse liige, laevandusvaldkonna juht Guldar Kivro ja lisas, et ideaalis võiks see elekter olla pärit Virtsu tuulikutest.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.