28. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Põhjanaabrite laaduritootja paotas salatoimikuid

Uus Avant 800-seeria suudab tõsta 1,9 tonnise aluse 3,5 meetri kõrgusele.
Foto: Tõnu Tramm
Ehkki Soome Avant Tecno uute mudelite ametlik maailmaesitlus toimub alles aprillis toimuval Bauma ehitusmessil Münchenis, näitas Tampere külje all tegutsev masinatootja piiratud arvule ajakirjanikele oma uudismudeleid juba sõbrapäeval.

Alles 1991. aastal asutatud Soome laadurite tootja Avant on silma paistnud eeskätt oma kompaktsete lahenduste ja laia valiku lisaseadmetega. Ühtekokku saab masinale külge haakida 200 erinevat lisaseadet ehk kui ettevõttes on kasvõi üks taoline masin olemas, saab sellega ära teha kõik tõstetööd, puhastada hoovist ära lume, kaevata kraavi, niita muru, istutada puid või kasvõi lappida ära asfaldiaugud.

Üheks kõige olulisemaks eeltingimuseks Avanti inseneride jaoks on aga see, et kõiki seadmeid peab saama vedada tavasõiduki haagisel.

Uus Avant 800-seeria

Seda tingimust täidab ka Baumal esitletav uus 800-seeria, mis võrreldes seni suurima 700-seeriaga on suuteline tõstma pool tonni raskemat koormat pool meetrit kõrgemale. Tema kabiiniga versiooni täismass ilma lisaseadmeta on 2700 kilo ning parasjagu kitsas, et mahtuda kenasti ära kerghaagise lubatud 3,5tonnise täismassi sisse. Tõsi, vedukiks on küll vaja juba vähe toekamat pikapit või maasturit, kuid see kombinatsioon on siiski oluliselt odavam, kui tellida iga transpordi jaoks suur veokitreiler.

Raske aluse saab teleskooptõstuki abil paigutada haagise kaugemasse serva.
Foto: Tõnu Tramm

Ehkki enamasti kasutatakse Avanti põllumajanduses, haljastuses jm, sobib ta igati hästi ka laomaailma. Selle tõsiasja kinnituseks demonstreeriti olukorda, kus 1900 kilo kaaluv euroalus tõsteti veoki haagisele nii, et esmalt asetati pakk teleskooptõstuki abil haagise kaugemasse serva, seejärel lähemasse. Ehk tänu teleskoobile ei pea tõstuk sõitma ümber haagise, ega pea vahepeal haagist ringi keerama.

Lisaks on ta tänu kesk-liigendiga roolimisele hea manööverdusvõimega ning nagu öeldud, kui parasjagu midagi tõsta pole, saab temaga teha mistahes muid töid. Näiteks lükata kokku laoplatsil olev lumi ning tõsta see ära vedamiseks kallurveoki haagisesse.

Uus Avant e-seeria

Kolm aastat tagasi esitles Avant Baumal oma esimest täiselektrilist e5-tõstukit, mis kasutab happega pliiakusid, siis nüüd tuuakse avalikkuse ette uus liitiumioonakudel töötav e6. Liitiumakude pakett on välja töötatud koostöös samas Tampere lähedal asuva Valmetiga, kes muu hulgas arendab akutehnoloogiat ka näiteks Porschele. Tõstuk on suuteline tõstma kuni üheksasada kilo 2,8 meetri kõrgusele ning tema kasutussõbralikkus on oluliselt parem võrreldes eelmise mudeliga.

Uus e-seeria on saadaval koos kiirlaadijaga, mida saab teisaldada mistahes sobivasse kohta.
Foto: Tõnu Tramm

Kui e5 puhul nägi tavapärane tööpäev välja selline, et öö otsa laadinud masinaga sai teha tööd poolteist tundi ning seejärel tuli see viieks tunniks taas laadima panna, siis uute akudega versioonil saab pärast öist laadimist töötada kolm tundi, seejärel tund aega laadida (lõunapaus), töötada taas 2,5 tundi, panna ta veel pooleks tunniks laadima (väike kohvipaus) ning seejärel töötada kuni tööpäeva lõpuni välja.

Tõsi, selleks on vajalik spetsiaalse kiirlaadija olemasolu, mis on samuti Avanti enda välja töötatud. Seda saab haakida sama masina ette ja teisaldada sinna, kus on olemas tööstusvoolu väljavõte ja kus on mugav masinat laadimiseks parkida. Elektrilaadurid sobivad hästi kasutamiseks siseruumidesse või kohtadesse, kus madal müratase on oluline.

Eestlastel arvestatav osalus

Avanti tehnika juures on arvestatav osalus ka eestlastel. Ettevõtte juhtkonnas töötab mitu eestlast, kuid mitte see pole peamine.

Olulisem on, et mitmed haakeseadmed on pärit Sauelt – Sami Masinatööstusest. Sauel valmivad Avanti lumesahad, tänavapuhastusseadmed, kopad, haaratsid jpm.

Arvestatav osa Avanti 200-st lisaseadmest tuleb Eestist, Sami Masinatööstusest.
Foto: Tõnu Tramm

Kuna Avanti toodang on saanud väga populaarseks nii Lääne-Euroopas kui ka Ameerikas, plaanib ettevõte lähiajal investeerida 10 miljonit eurot laienemisse. Selle tulemusel peaks toodangumaht kasvama seniselt 110 ühikult nädalas 150ni. See omakorda esitab väljakutse ka Sami Masinatööstusele, sest nõudlus Avanti haakeseadmete järele aina kasvab.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077