2014. aasta aprillis lahkus Eesti Mere-laevanduse hingekirjast viimane alus, kaubalaev “Kalana”. Nüüd lubab riik tuua seadusemuudatuse kaudu Eesti lipu alla 300 kaubalaeva, kuid mereõiguse asjatundjad leiavad, et nende seadusemuudatustega ei täitu see unistus kunagi.

- Antiqua & Barbuda lipu all seilav konteinerlaev Langeness väljumas Muuga sadamast.
- Foto: Eesti Merelaevandus
Aprill 2014 oli ilmselt üks mustemaid aegu meie merendusloos, mil sisuliselt võis konstateerida Eesti laevanduse lõppu. Õnneks on selle taastamine võetud taas südameasjaks ning tõsiselt tegeldakse seadusemuudatustega, mis sellele kaasa peaks aitama. Veelgi enam, meie lipu alla soovitakse koondada ka välisriikide laevu. Paraku on mereõiguse asjatundjad selle plaani osas üsna skeptilised ning leiavad, et planeeritavatest muudatustest ei piisa selle ambitsioonika eesmärgi täitmiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.