Transpordi Ametiühingu koordinaator Aare Kübarsepp sõnas, et kui riik leidis raha tasuta ühistranspordiks ja lisaliinideks, siis peab leidma ka bussijuhtide palkadeks.
„Selleks, et bussiliiklus jätkuda saaks, on vaja otsustavat sekkumist tellija ehk riigi poolt koos selge visiooniga, kuidas bussijuhtide tasu jaoks lisaraha leitakse,“ rõhutas Kübarsepp lisades, et üliterav konkurents avalikel liinihangetel on loonud olukorra, kus ettevõtetel polegi tänase mudeli järgi võimalust palkasid tõsta.
Transpordi Ametiühing alustas Autoettevõtete Liiduga läbirääkimisi värske laiendatud valdkondliku kollektiivlepingu sõlmimiseks, mille tingimused on täitmiseks kohustuslikud kõigile turuosalistele. Esimene läbirääkimiste voor Transpordi Ametiühingu ja Autoettevõtete Liidu vahel toimub 10. oktoobril.
Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus. Läbirääkimiste ajal kutsuvad pooled ka liitu mittekuuluvaid tööandjaid ning ametiühingusse mittekuuluvaid bussijuhte aktiivselt avaldama arvamust ja ettepanekuid sõlmitavasse kokkuleppesse.
Probleemi tõsidust ilmestab tõsiasi, et läinud nädalal teatas Harjumaa lõunasuunal opereeriv Samat oma tegevuse ennetähtaegsest lõpetamisest alates 8. oktoobrist. Põhja-Eesti ühistranspordikeskus lubas uue vedaja teha teatavaks 2. oktoobril, siiani pole sellekohast infot veel avalikkusele edastatud.