• 23.08.18, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome kaalub teemaksu kehtestamist

Soome majandusuuringute keskus Etla soovitab lähiaastail kasutusele võtta teemaksud, nagu nägi ette kunagise Nokia tegevjuhi Jorma Ollila töörühma 2013. aastal kokku pandud kava.
Helsingi
  • Helsingi
  • Foto: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Teemaksuga saaks Etla hinnangul valmistuda kütusemaksude laekumise vähenemiseks, kui elektriautode hulk järjest suureneb. Ka kinnisvara maksustamist tuleks Etla arvates suurendada.
„Elektriautode levides pöörduvad kütusemaksusummad lähiaastatel langusesse, samal ajal eeldavad isesõitvad autod ja muu säärane uusi investeeringuid teetaristusse. Investeeringuvajadus kasvab ka linnastumisega seoses,“ leiab Etla. Vastasel korral satub
„Transpordivõrgu ülalpidamine ja arendamine satub ilma rahastuse uuendamiseta raskustesse. Teisalt annab tehnika arendus parema võimaluse kasutada kasutajaid tõhusa rahastusallikana. Tuleks ilma igasuguste eelarvamusteta võtta kasutusele uued võimalused,“ ütles Etla tegevjuht Vesa Vihriälä

Artikkel jätkub pärast reklaami

Täna avaldatud raporti autorid tuletavad meelde, et tänapäevane tehnoloogia võimaldab muuta teemaksu suurust vastavalt sellele, kui suur koormus mingil lõigul on. See muudaks liiklust linnas sujuvamaks ja lihtsustaks linnaplaneerimist.
Autorid soovitavad teise tõhusa transpordiinvesteeringute allikana kinnisvaramaksude tõstmist. „Kinnisvara maksustamine on hea võimalus kasutada osa teeinvesteeringutega kaasnenud kinnisvara hinnatõusust nende investeeringute rahastamiseks, eriti kasvukeskustes,“ juhib tähelepanu Etla uuringujuht Niku Määttänen.
Ka erarahastus kasutavad nn elukaaremudelid võivad raporti järgi tulla kõne alla taristuehituse rahastamisel, aga need nõuavad hoolikat läbimõtlemist.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele