Soome majandusuuringute keskus Etla soovitab lähiaastail kasutusele võtta teemaksud, nagu nägi ette kunagise Nokia tegevjuhi Jorma Ollila töörühma 2013. aastal kokku pandud kava.

- Helsingi
- Foto: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Teemaksuga saaks Etla hinnangul valmistuda kütusemaksude laekumise vähenemiseks, kui elektriautode hulk järjest suureneb. Ka kinnisvara maksustamist tuleks Etla arvates suurendada.
„Elektriautode levides pöörduvad kütusemaksusummad lähiaastatel langusesse, samal ajal eeldavad isesõitvad autod ja muu säärane uusi investeeringuid teetaristusse. Investeeringuvajadus kasvab ka linnastumisega seoses,“ leiab Etla. Vastasel korral satub
„Transpordivõrgu ülalpidamine ja arendamine satub ilma rahastuse uuendamiseta raskustesse. Teisalt annab tehnika arendus parema võimaluse kasutada kasutajaid tõhusa rahastusallikana. Tuleks ilma igasuguste eelarvamusteta võtta kasutusele uued võimalused,“ ütles Etla tegevjuht Vesa Vihriälä
Täna avaldatud raporti autorid tuletavad meelde, et tänapäevane tehnoloogia võimaldab muuta teemaksu suurust vastavalt sellele, kui suur koormus mingil lõigul on. See muudaks liiklust linnas sujuvamaks ja lihtsustaks linnaplaneerimist.
Autorid soovitavad teise tõhusa transpordiinvesteeringute allikana kinnisvaramaksude tõstmist. „Kinnisvara maksustamine on hea võimalus kasutada osa teeinvesteeringutega kaasnenud kinnisvara hinnatõusust nende investeeringute rahastamiseks, eriti kasvukeskustes,“ juhib tähelepanu Etla uuringujuht Niku Määttänen.
Ka erarahastus kasutavad nn elukaaremudelid võivad raporti järgi tulla kõne alla taristuehituse rahastamisel, aga need nõuavad hoolikat läbimõtlemist.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.