• 20.07.18, 11:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ukraina juhtide palkamine muutus Eestis keeruliseks

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) ei võta alates 4. juulist vastu juhitunnistuse taotlusi, mille aluseks on Ukrainas, Valgevenes, Venemaal, Kasahstanis või mõnes muus riigis väljastatud kutsetunnistus.
Veok maanteel.
  • Veok maanteel.
  • Foto: Raul Mee
ERAA teatel on selle põhjuseks 1. juunist 2018 jõustunud uus autoveoseadus (AutoVS), milles on oluliselt täpsustatud autojuhi ameti- ja täienduskoolituse tingimusi ning nõudeid juhitunnistuse väljastamiseks. Autojuhi ameti- ja täienduskoolituse kohta AutoVS-s kehtestatud regulatsiooni osas on lähtutud Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivist 2003/59/EÜ.
Kui vedaja esitab ERAA-le taotluse juhitunnistuse väljastamiseks, siis peab autojuht, kellele vedaja seda dokumenti taotleb, vastama AutoVS § 10 lõikes 2 sätestatud nõuetele. AutoVS § 10 lõike 2 punktis 4 sätestatud nõude kohaselt peab autojuht olema sõiduki tehnilise ehituse ja autoveoalaste oskuste omandamiseks läbinud AutoVS § 36 lõikes 1 nimetatud autojuhi ameti- või täienduskoolituse ning tal peab olema juhitava auto või autorongi kategooriale vastav § 36 lõikes 5 nimetatud dokument või sellekohane kirje juhiloal.
AutoVS § 36 lõike 5 kohaselt saab autojuhi ameti- ja täienduskoolituse läbimise osas aktsepteerida järgmisi dokumente:
- Maanteeameti antud pädevustunnistust või
- Euroopa Liidu või Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi Konföderatsiooni pädeva asutuse tunnustatud sellekohast dokumenti või vastava kirjega (kood 95) juhiluba.
Kuna AutoVS § 36 lõikes 5 on antud täpne loetelu dokumentidest, mida saab autojuhi ameti- ja täienduskoolituse osas juhitunnistuse taotlemisel aktsepteerida ning Ukraina, Valgevene, Kasahstani pädeva asutuse poolt väljastatud dokumenti ei ole võimalik ühegi nimetatud dokumendi alla lugeda, siis ei saa ERAA seda dokumenti autojuhi ameti- ja täienduskoolituse läbimise osas aktsepteerida.
Kui vedaja soovib kõnesoleva isiku võtta tööle autojuhina, kes hakkab teostama Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriikide ja Šveitsi Konföderatsiooni vahelisi autovedusid, milleks on tal vaja omada autos kaasas juhitunnistust, siis peab see isik läbima autojuhi ameti- ja/või täienduskoolituse Eesti või teise Euroopa Liidu või Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi Konföderatsiooni vastavas koolitusasutuses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele