„Testisõitudega otsime vastuseid küsimustele, milline on meie kliima mõju elektriauto teenindamisraadiusele ja millal saabub reaalselt töötades auto tegelik tasuvuspunkt. Jäätmeveok peab suuresti töötama 12 tundi järjest ja olema suuteline tegema 300 tühjendust päevas. See tähendab, et autol peavad olema ca 1,5 tonni jagu akusid, mis paraku muudab elektriautod kaks korda kallimaks kui näiteks diiselmootoriga analoogid," selgitas Ragn-Sells Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti ja lisas, et elektril töötavate jäätmeveokite hinnad ulatuvad ca 250 000 euroni auto eest. Samas on elektriga laadimine kordades odavam kui diislikütus.
Ettevõtte senised testid Norras näitavad, et päris tervet päeva elektriautod veel välja ei vea. Samas olid maikuus Saksamaal toimunud Euroopa suurimal vee-, jäätmekäitlus- ja taaskasutusmessil IFAT väljas juba uue generatsiooni prototüübid, mis on pikema sõiduulatusega, kuid reaalselt jõuavad need tootmisse alles aastatel 2019-2020.
Näituse peamised suunad olid nii robotiseeritud sorteerimisliinid kui see, et suuremad autotootjad arendavad üksteise võidu elektrilisi jäätmeveokeid. "Mitmetes Euroopa suurlinnades on suure saastatuse tõttu juba praegu linnaosasid, kus tohib sõita vaid elektrisõidukiga ja see trend on järjest suurenemas," ütles Pesti.
Pesti sõnul on Ragn-Sells alustanud ka Eestis jõuliselt oma autoparki uuendama. "Siin eelistame veel kaasaegseid diiselmootoreid ning üha enam võtame kasutusele maagaasil töötavaid masinaid, mis on säästlikumad ja väiksema ökoloogilise jalajäljega."
Aastatel 2018-2019 lisandub Ragn-Sellsi autoparki vähemalt 22 uut pressautot, tänu millele tõuseb ettevõtte pressautode keskmine vanus kolmele aastale.