Ragn-Sells hakkas testima elektrilisi jäätmeveokeid

Elektriline prügiveok.
Elektriline prügiveok.

Ragn-Sells hakkas Norras testima ainult elektri jõul sõitvaid jäätmeveokeid. Esimesed testid näitavad, et tervet tööpäeva elektriautod veel välja ei vea, selleks peaks autol olema tänase tehnoloogia juures peal 1,5 tonni akusid, mis teeks ta aga kaks korda kallimaks diiselmootoriga autost.

„Testisõitudega otsime vastuseid küsimustele, milline on meie kliima mõju elektriauto teenindamisraadiusele ja millal saabub reaalselt töötades auto tegelik tasuvuspunkt. Jäätmeveok peab suuresti töötama 12 tundi järjest ja olema suuteline tegema 300 tühjendust päevas. See tähendab, et autol peavad olema ca 1,5 tonni jagu akusid, mis paraku muudab elektriautod kaks korda kallimaks kui näiteks diiselmootoriga analoogid," selgitas Ragn-Sells Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti ja lisas, et elektril töötavate jäätmeveokite hinnad ulatuvad ca 250 000 euroni auto eest. Samas on elektriga laadimine kordades odavam kui diislikütus.

Ettevõtte senised testid Norras näitavad, et päris tervet päeva elektriautod veel välja ei vea. Samas olid maikuus Saksamaal toimunud Euroopa suurimal vee-, jäätmekäitlus- ja taaskasutusmessil IFAT väljas juba uue generatsiooni prototüübid, mis on pikema sõiduulatusega, kuid reaalselt jõuavad need tootmisse alles aastatel 2019-2020.

Näituse peamised suunad olid nii robotiseeritud sorteerimisliinid kui see, et suuremad autotootjad arendavad üksteise võidu elektrilisi jäätmeveokeid. "Mitmetes Euroopa suurlinnades on suure  saastatuse tõttu juba praegu linnaosasid, kus tohib sõita vaid elektrisõidukiga ja see trend on järjest suurenemas," ütles Pesti.

Pesti sõnul on Ragn-Sells alustanud ka Eestis jõuliselt oma autoparki uuendama. "Siin eelistame veel kaasaegseid diiselmootoreid ning üha enam võtame kasutusele maagaasil töötavaid masinaid, mis on säästlikumad ja väiksema ökoloogilise jalajäljega."

Aastatel 2018-2019 lisandub Ragn-Sellsi autoparki vähemalt 22 uut pressautot, tänu millele tõuseb ettevõtte pressautode keskmine vanus kolmele aastale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019