• 01.06.18, 11:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ragn-Sells hakkas testima elektrilisi jäätmeveokeid

Ragn-Sells hakkas Norras testima ainult elektri jõul sõitvaid jäätmeveokeid. Esimesed testid näitavad, et tervet tööpäeva elektriautod veel välja ei vea, selleks peaks autol olema tänase tehnoloogia juures peal 1,5 tonni akusid, mis teeks ta aga kaks korda kallimaks diiselmootoriga autost.
Elektriline prügiveok.
  • Elektriline prügiveok.
  • Foto: Ragn-Sells
„Testisõitudega otsime vastuseid küsimustele, milline on meie kliima mõju elektriauto teenindamisraadiusele ja millal saabub reaalselt töötades auto tegelik tasuvuspunkt. Jäätmeveok peab suuresti töötama 12 tundi järjest ja olema suuteline tegema 300 tühjendust päevas. See tähendab, et autol peavad olema ca 1,5 tonni jagu akusid, mis paraku muudab elektriautod kaks korda kallimaks kui näiteks diiselmootoriga analoogid," selgitas Ragn-Sells Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti ja lisas, et elektril töötavate jäätmeveokite hinnad ulatuvad ca 250 000 euroni auto eest. Samas on elektriga laadimine kordades odavam kui diislikütus.
Ettevõtte senised testid Norras näitavad, et päris tervet päeva elektriautod veel välja ei vea. Samas olid maikuus Saksamaal toimunud Euroopa suurimal vee-, jäätmekäitlus- ja taaskasutusmessil IFAT väljas juba uue generatsiooni prototüübid, mis on pikema sõiduulatusega, kuid reaalselt jõuavad need tootmisse alles aastatel 2019-2020.
Näituse peamised suunad olid nii robotiseeritud sorteerimisliinid kui see, et suuremad autotootjad arendavad üksteise võidu elektrilisi jäätmeveokeid. "Mitmetes Euroopa suurlinnades on suure  saastatuse tõttu juba praegu linnaosasid, kus tohib sõita vaid elektrisõidukiga ja see trend on järjest suurenemas," ütles Pesti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pesti sõnul on Ragn-Sells alustanud ka Eestis jõuliselt oma autoparki uuendama. "Siin eelistame veel kaasaegseid diiselmootoreid ning üha enam võtame kasutusele maagaasil töötavaid masinaid, mis on säästlikumad ja väiksema ökoloogilise jalajäljega."
Aastatel 2018-2019 lisandub Ragn-Sellsi autoparki vähemalt 22 uut pressautot, tänu millele tõuseb ettevõtte pressautode keskmine vanus kolmele aastale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele