• 15.02.18, 09:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse kahjum vähenes üle kuue korra

Liikluskindlustuse fondi andmetel oli eelmise aasta liikluskindlustuse kahjum 1,4 miljonit eurot. Võrreldes 2016. aastaga, kui kahjum oli 9,7 miljonit eurot, on see vähenenud üle kuue korra.
Avariiline auto
  • Avariiline auto
  • Foto: Andras Kralla
Mullu oli kokku 35 620 liikluskindlustuse juhtumit, mille keskmine kahju oli 1 775 eurot. Keskmine liikluskindlustuse aastamakse oli 130 eurot.
Liikluskindlustuse fondi juhi Mart Jesse sõnul on liikluskindlustuse kahjum võtnud mitme aasta järel suuna vähenemisele. „Kahjumi vähenemist soodustasid ennekõike isikukahjude ja surmaga lõppevate õnnetusjuhtude langus võrreldes 2016. aastaga ja liikluskindlustuse üldine hinnatõus. Samuti mõjutas kahjumi vähenemist asjaolu, et liiklusõnnetuste koguarv võrreldes eelmise aastaga jäi praktiliselt samaks, kuigi liikluses osalevate sõidukite arv eelmisel aastal tõusis,“ ütles Jesse.
Eelmise aasta lõpu seisuga oli liikluskindlustuse leping sõlmitud 701 385 sõidukil. Kindlustusmakseid koguti mullu 91,7 miljonit eurot. Liikluskindlustuse aastamakse tõusis mullu võrreldes 2016. aastaga keskmiselt 18 eurot, 112 eurolt 130 eurole. Keskmine kahju kasvas kaks protsenti võrreldes 2016. aastaga, 1740 eurolt 1775 eurole.
Peamine süüdlane hooletus
PZU Kindlustuse liikluskindlustuse tootejuhi Ahto Orumetsa sõnul põhjustab just hooletus ja tähelepanu hajumine liiklusõnnetusi, mis kergitab kõigi sõidukiomanike kindlustusmakseid. „Püüame vältida headel juhtidel kindlustusmaksete tõstmist, kuid suurenev liiklustihedus võib tähendada õnnetust ka tähelepanelike liiklejate jaoks. Õnneks oli suuri isikukahjusid 2017. aastal vähem ja loodame, et kuigi 2018. aasta algus oli liikluses kurb, ei riku see aasta liikluses inimeste tervist,“ ütles Orumets.
Inges Kindlustuse juhi Voldemar Vaino hinnangul on liikluskindlustuse hinnatõus suunanud inimesi otsima soodsamaid ja mugavamaid lahendusi. „Klientide huvi kindlustuslepingu sõlmimiseks seltsi veebilehel on märgatavalt kasvanud, kolme aastaga on veebimüügi osakaal tõusnud üle kümne korra. Enamasti sõlmivad kliendid kindlustuslepingud pikemaks perioodiks, sest nii tuleb ühe kindlustuspäeva maksumus soodsam,“ ütles Vaino.
Liikluskindlustuse fond (LKF) on liikluskindlustuse garantiifond, Eesti rohelise kaardi büroo, liikluskindlustuse registri pidaja ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele