Erialaliidud: Eesti veondus ja transport ei suuda enam naabritega konkureerida

Bensiinijaam.
Bensiinijaam.

Eesti veondus ja transport pole praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas jätkusuutlik ega suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega. Selle arutamiseks kutsuvad liidud kokku ümarlaua, kuhu oodatakse ka avaliku sektori esindajaid.

Plaanitaval ümarlaual on juttu sellest, et ehkki aastaga on kaotatud üle 50 miljoni euro maksuraha, plaanib valitsus uusi maksutõuse ja maksusid.

Eesti transpordisektori erialaliidud kutsuvad riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi ümarlauale, et arutada olukorra üle Eesti veonduse ja transpordi sektoris, mis praeguses maksu- ja majanduskeskkonnas ei ole jätkusuutlik ning ei suuda enam konkureerida naaberriikide tunduvalt soodsamate tingimustega.

Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Autoettevõtete Liit (AEL) ja Eesti Õliühing (EÕÜ) kutsuvad 6. veebruaril ERAA koosolekute majas ümarlauale Riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid ning rahandus- ja majandusministeeriumi esindajad, et üheskoos heita pilk vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud kütuse hinnatõusu mõjule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.

Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus.

Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida.

Veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel on oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.8533502
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1230798
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0358038
Filipiinide peeso PHP 59,17 0.5232489
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0906118
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1629799
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0229327
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2665688
India ruupia INR 80,70 0.268393
Indoneesia ruupia IDR 15965,13 0.3549008
Islandi kroon ISK 135,51 0.0812408
Jaapani jeen JPY 125,75 0.0875517
Kanada dollar CAD 1,50 0.2343802
LAV rand ZAR 15,79 -0.5786862
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,60 0.4370932
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.3755563
Mehhiko peeso MXN 21,82 0.1919271
Norra kroon NOK 9,77 0.3173723
Poola slott PLN 4,33 -0.0831562
Rootsi kroon SEK 10,58 0.1353577
Rumeenia leu RON 4,75 0.0694869
Singapuri dollar SGD 1,54 0.2219466
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115154
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1234241
Taani kroon DKK 7,46 0.0147471
Tai baht THB 35,37 0.4019393
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0389894
Türgi liir TRY 6,04 0.2969968
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.0424389
Ungari forint HUF 316,83 -0.0378609
USA dollar USD 1,14 0.1764446
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.6414135
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0041208
Vene rubla RUB 74,33 -0.1271136

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019