• 16.01.18, 11:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Janek Lehtmets: Saaremaa sillale pole mõtet kätt ette panna

Kui erakapital tahab ilma riigi rahata teha silda ehk enneolematut suurt investeeringut, et ühendada mandrit ja saari, siis sellele ei peaks kätt ette panema, usub Harju KEKi juht Janek Lehtmets.
Harju KEKi tegevjuht Janek Lehtmets.
  • Harju KEKi tegevjuht Janek Lehtmets.
  • Foto: Harro Puusild
Äripäev kirjutas 11. jaanuaril, et ettevõtjad Raivo Hein ja Raivo Kütt tahavad valmis ehitada riigi tegemata jäänud Saaremaad ja mandrit ühendava silla, riigilt ootavad ettevõtjad aga jah-sõna.
Harju KEKi tegevjuht Janek Lehtmets ütles Logistikauudistele, et nii suuri projekte ei tohi karta. „Minu arvates ongi Eesti võimalus ellu jääda vaadata natuke suuremat pilti ning mitte olla vastu kõigele suurele, mida tehakse,“ kommenteeris Lehtmets.
„Mulle isiklikult näib, et kui erakapitaliga tahetakse teha ühte silda, enneolematult suurt investeeringut, et ühendada mandrit ja saari, ning kasutamata selleks riigi raha, siis miks sellele kätt ette panna?“ küsis Lehtmets.
„Rail Balticat tehakse minu arvates niimoodi, et sellel ei ole taga adekvaatset majanduslikku mõõdet ja seda tehakse paljuski toetustega, ja mina ei ole selle kasutegurist veel aru saanud. Kui Saaremaa silda, mis on investeeringuna väga suur, teevad ettevõtjad oma vahenditega, siis sellisele asjale saaks ju kahe käega ainult hoogu anda,“ märkis Lehtmets.
Lehtmets lisas, et kui võrrelda kolme suurt projekti – Rail Baltic, Saaremaa sild ja Helsingi tunnel -, siis kõige ebamäärasem tundubki talle just Rail Baltic. „Praegu me ei tea seda, kuidas on planeeritud ja millises faasis on üldse Helsingi-Tallinna tunnel. Peter Vesterbacka ajab seda ja usun, et nemad ei ole ka kaugemal kui Saaremaa sild,“ märkis ta.
Tuimalt ära teha pole õige
Äripäev kirjutas 13. jaanuaril ka seda, et sillale on endiselt vastu keskkonnakaitsjad.
„Teatud grupp on inimesi on vastu ja see grupp inimesi teeb paraku väga kõva häält. Alati on ju lihtsam vastu olla. Mina vastupidiselt vaataks suuremat pilti ja meil ongi vaja teha suuremaid asju,“ rõhutab Lehtmets, kuid lisab, et keskkonnakaitsjatega tuleks siiski kokku leppida. „Seal tuleb leida kompromiss. Nad peavad keskkonnakaitsjatega kokkuleppele jõudma. Tuimalt ära teha pole õige, tuleb arvestada teatud nõuetega, kuid tegemata jätmine oleks minu arvates rumal.“
Lehtmets toob veel välja, et on projekte, mis oleks pidanud juba ammu tehtud olema. „Need on teatud asjad, mis Tallinna jaoks tunduvad suured. Võtame näiteks Haabersti ringi, mille oleks pidanud ära tegema juba kümme aastat tagasi. Tallinn-Tartu maantee neljarealiseks ehitamises peaksime olema kaugemal sellest, kus me praegu oleme. Meil ei ole pääsu,“ ütles Lehtmets ja lisas, et suured regionaalprojektid võiks võtta eraldi vaatluse alla.  

Seotud lood

Uudised
  • 18.01.18, 18:07
Riigikogu liikmed moodustasid saarte sildade toetusrühma
Riigikogus moodustati saarte sildade toetusrühm, mille esimeheks valiti Kalle Laanet.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele