Seoses kavaga noteerida börsil Tallinna Sadama vähemusosalus, teeb riik seadusemuudatuse, millega kaotab osaliselt senise kontrolli ettevõtte juhtimise üle.

- Tallinna Sadam on üks riigifirma, mis kavatseb riigi osalust vähendada, minnes börsile.
- Foto: Andras Kralla
Täna valitsuse istungil arutluse alla minev riigivara seaduse eelnõu on mõeldud börsile minevate riigifirmade juhtimise muutmiseks nii, et see vastaks börsifirmade regulatsioonile. Seaduse muutmist peetakse vajalikuks nii Tallinna Sadama kui ka Eesti Energia kontserni kuuluva Enefit Green erastamisplaanide tõttu, kirjutab Äripäev.
Riik peab end omanikuna taandama teiste aktsionäridega samasse inforuumi, mis tähendab, et enam ei ole valitsusel eelisõigust näiteks nõukogu materjalide ja pikaajaliste finantsprognoosidele. Samuti ei saa sadama haldusala minister küsida mingit muud avalikkusele mittekättesaadavat infot, selgub eelnõu seletuskirjast.
Näiteks võib väärtpaberituru reeglitega vastuolus olla praegune seadusesäte dividendide määramise kohta. Rahandusministeeriumi hinnangul ei ole riigi kontrolliva osaluse korral teisi aktsionäre arvestamata dividendide suuruse määramine hea tava, selle asemel oleks otstarbekas kinnitada dividendipoliitika pikemaks perioodiks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti nõuab riigivaraseadus praegu riigile kuuluvate ettevõtete puhul üldkoosoleku otsust siis, kui ettevõte soovib hankida osaluse mõnes muus ettevõttes. Ka see ei ole börsiettevõtja puhul tavapärane protsess.
Seadus jõustub ministeeriumi plaani järgi 1. aprillil.
Autor: Kristjan Pruul, Äripäev
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.