• 08.12.17, 11:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksumaksjate liit toetab väiketanklate palvet mitte karmistada vedelkütuse seadust

Riigikogu majanduskomisjon arutas vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis peaks tõhusamalt võitlema kütuseturul toimuda võivate käibemaksupettustega. Kavandatavad muudatused seavad aga kütuse väikemüüjatele üle jõu käivad nõuded, mis teeb tegevuse jätkamise võimatuks, leiab Eesti Maksumaksjate Liit.
Suured kütusemüüjad on avaldanud oma toetust uuele vedelkütuste seadusele
  • Suured kütusemüüjad on avaldanud oma toetust uuele vedelkütuste seadusele
  • Foto: Erik Prozes
Seetõttu saatsid väiketanklad rahanduskomisjonile kirja, milles selgitavad, et kui eelnõu saab praegusel kujul seaduseks, lõpetavad tegevuse enamik ligi poolesajast Eesti külades, alevites ja teeristidel seisvatest tanklatest. Peamisi põhjusi on kolm:
nimelt hakkab riik eelnõu kohaselt nõudma väikestelt kütusemüüjatelt tagatist, mis ületab kolmandiku kogu nende käibest ning mida nad ei ole suutelised tasuma;eelnõu järgi tohib kütust müüa ainult tagatisega kaetud koguses. Tagatise suurus määratakse kahe eelneva kuu käibe põhjal. Näiteks kui septembris algab kooliaasta, sügiskünd ja viljakuivatus, tuleb augusti koguse täitudes leida äri jätkamiseks väga lühikese ajaga suur summa lisatagatiseks või müük lõpetada ja äri seisma panna. Sunnitud seisaku järel uuesti kliente leida on pea võimatu;lisaks kohustavad muudatused Maksu- ja Tolliameti kontrollivõimaluste parandamiseks kõiki kütusemüüjaid kasutama ühtset kütuse käitlemise- ja ladustamise infosüsteemi. MTA ametnikud saavad nii tõesti kontrollida 120 ettevõttest koosnevat sektorit kabinetimugavuses viibides, kuid ettevõtted peavad selle nimel looma ja juurutama uusi süsteeme, koolitama kasutajaid, kohandama äriprotsesse või liidestama olemasoleva süsteemi andmekoguga, mille hind ulatud 10 000st 20 000 euroni.
Seaduse jõustumise tagajärjel on kaotajateks ka Eesti põllumehed, kellele veavad just väikesed kütusemüüjad tööde tegemiseks vajaliku kütuse Järva-Jaanis, Kihelkonnas või Kiumal kütuse koduhoovile kas või kell kolm öösel, kui vihm viimaks pööranud ja vili vajab kiiret võtmist. Neilt kohalikelt kütusemüüjailt saab kohalik põllumees kütuse siis, kui vaja, tarvidusel ka „kriipsu peale“, sest PRIA-gi arveldab kalendri, mitte tööilma järgi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Maksumaksjate Liit toetab väiketanklate ettepanekut mitte võtta seadust sellisel kujul vastu, vaid arutada rahulikult võimalikke alternatiive, mis aitaksid käibemaksupettustega võidelda, kuid ei suretaks ettevõtlust välja.

Seotud lood

Uudised
  • 08.12.17, 13:39
Eesti väikeste kütusemüüjate pöördumine
Eile arutas majanduskomisjon seaduseelnõud, mille eesmärk on võidelda kütuseturul käibemaksupettustega. Eelnõu väljatöötamisel osalenud Eesti Õliühing, millesse kuuluvad paljud suured tanklaketid, on avaldanud poolehoidu kõnesolevale eelnõule. Eesti väikesed kütusemüüjad on aga koondunud Eesti Kütuseliitu nind saatsid eile riigikogule ahastava pöördumise, milles ennustatakse enamikule kodumaistele kütusemüüjatele kiiret lõppu.
Uudised
  • 04.12.17, 20:10
Eesti Õliühing: uus seadus parandab konkurentsi Eesti kütuseturul
Suurima tanklaarvuga Eesti kütusemüüjaid koondav Eesti Õliühing leiab, et kavandatav uus vedelkütuse seadus on hädavajalik, et Eesti kütuseturul väheneks maksupettuste arv ja konkurents muutuks sektoris tegutsevate ettevõtete vahel võrdsemaks.
Uudised
  • 08.12.17, 11:50
Majanduskomisjon arutas vedelkütuse maksupettuste vähendamist
Riigikogu majanduskomisjon arutas eilsel istungil vedelkütuse seaduse muudatusi, mille eesmärk on vähendada maksupettusi, edendada elektroonilist asjaajamist, vähendada ebakvaliteetse kütuse ringlust ja parandada konkurentsitingimusi kütusesektoris.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele