• 10.10.17, 16:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansa Bussiliinid süüdistab Tartu linna ebaseaduslikus kokkumängus

Hansa Bussiliinidel on käimas vaidlus Tartu Linnavalitsusega eelmise aasta lõpus väljakuulutatud hanke „Tartu linna avaliku liiniveo teenuse tellimine perioodiks 01.07.2019-30.06.2029“ üle. Bussiettevõte leiab, et linnavalitsus on reeglitevastaselt lubanud Eesti Bussil vigaselt arvutatud pakkumust parandada ja tunnistanud selle nõuetele vastavaks.
Hetkel teenindab Tartu linnaliine AS SEBE.
  • Hetkel teenindab Tartu linnaliine AS SEBE.
  • Foto: Raul Mee
Väidetava kokkumängu tulemusena tõusis Eesti Buss riigihanke pingereas Hansa Bussiliinidest ette.
"Tartu Linnavalitsuse kas teadlikule või teadmata eksimusele juhtis tähelepanu ka Riigihangete vaidlustuskomisjon, kuid see ei seganud Tartu Linnavalitsust jätkamast oma favoriidi pakkumise läbisurumist," seisab Hansa Bussiliinide pressiteates. 
Hansa Bussiliinide juhatuse esimehe Andres Puskari sõnul on see ettevõtte praktika jooksul esimene kord, kus pakkujal on lubatud pärast esitamist oma hinnapakkumisse teha parandusi, mis muudavad pakkumuse lõplikku hinda. „Bussitransporditurg on väga konkurentsitihe ja suurte tööde nimel tuleb vaidlusi ette alatasa, kuid mitte midagi nii küünilist ei ole viimastel aastatel enam nähtud. Meil on põhjust arvata, et Tartu Linnavalitsus üritas varjata olulist pakkumust puudutavat informatsiooni, mis annab meile omakorda aluse väita, et tegemist on tahtliku kokkumänguga ühega pakkujatest,“ sõnas Puskar.
„Tartu Linnavalitsus apelleerib oma jätkuvas ebaseaduslikus tegevuses Tartu Halduskohtu otsusele, mis tühistas Riigihangete vaidlustuskomisjoni lahendi. Linnavalitsus unustab selle, et kohus ei hinnanud asja sisuliselt, vaid leidis, et Hansa Bussiliinidel ei ole õigust selles küsimuses kohtusse pöörduda. Viimasega me muidugi ei nõustu, sest sisuline rikkumine on sedavõrd räige,“ ütles Puskar.
Puskari sõnul tegutses Tartu Linnavalitsus juba pakkumuste kontrollimisel läbipaistmatult, ebaausalt ja oma jälgi segades. Korduvalt jäeti kohustuslikud teated hankes osalejatele saatmata või saadeti näiteks kolmekuulise viivitusega. Riigihangete vaidlustuskomisjon hoiatas oma otsuses Tartu Linnavalitsust, et linnavalitsus on toime pannud väärteo, mille eest nähakse ette karistus kuni 3200 eurot.
Tartu Linnavalitsus on halduskohtule 29.09.2017 ametlikult möönnud, et Eesti Bussi pakkumus ei vasta nõuetele (muuhulgas ei klappinud nt käibemaksuga ja käibemaksuta summad ning tulud ei katnud kulusid). "Samas jätkatakse ebaseaduslikku tegevust ja Eesti Bussi pakkumust keeldutakse tagasi lükkamast," leiab Hansa Bussiliinid. Viimatinimetatu on antud küsimuses pöördunud märgukirjadega nii Tartu Linnavalitsuse kui Rahandusministeeriumi poole veendumuses, et kuigi Hansa Bussiliinidel puudub ehk õigus vaidlustada Eesti Bussi vigase pakkumuse parandamist, on Tartu Linnavalitsuse tegevus nõuetele mittevastava pakkumusega hankemenetluse jätkamisel ikkagi seadusevastane.
Tartu Linnavalitsus avaldas riigihanke „Tartu linna avaliku liiniveo teenuse tellimine perioodiks 01.07.2019-30.06.2029“ kohta hanketeate 01.12.2016. Pakkumuste esitamise tähtaeg oli 14.02.2017. Kirjavahetus Eesti Bussiga seoses pakkumuse maksumuse muutmisega toimus 10 - 12.04.2017. Pakkumused tunnistati vastavaks 06.06.2017 käskkirjaga, kuid iga pakkujat teavitati ainult tema enda pakkumuse vastavaks tunnistamisest. Teate Eesti Bussi pakkumuses väidetava arvutusvea parandamisest saatis Tartu Linnavalitsus Hansa Bussiliinidele alles 06.07.2017. Eesti Bussi pakkumuse vastavaks tunnistamise otsusest sai Hansa Bussiliinid teada alles läbi vaidlustuskomisjoni menetluse.
Lisaks on Hansa Bussiliinid vaidlustanud AS GoBus pakkumuse edukaks tunnistamise, kuna tegemist on alapakkumusega. 09.10.2017 esitas Hansa Bussiliinid apellatsioonkaebuse Tartu Ringkonnakohtule Tartu Halduskohtu 29.09.2017 otsuse peale, milles kohus leidis, et Hansa Bussiliinidel pole kaebeõigust Eesti Bussi pakkumuses arvutusvea parandamist vaidlustada. Hansa Bussiliinid on pöördunud märgukirjadega ka Tartu Linnavalitsuse ja riigihangete üle järelevalvet teostava Rahandusministeeriumi poole.
Tartu Linnavalitsuse korraldatavas avaliku liiniveo hankes on praeguseks alles jäänud kolm pakkujat: GoBus, Hansa Bussiliinid ja Eesti Buss. Tartu Linnavalitus aga parandas Eesti Bussi vigast pakkumust, mis tõstis ta Hansa Bussiliinidest pingereas napilt ette.

Seotud lood

Uudised
  • 23.10.17, 12:00
Aivo Pärnal näpud Tartu bussiveohanke juures
Äripäeva andmetel pidas kaitsepolitsei ärimees Aivo Pärna kinni seoses kirgi kütva Tartu bussiveohankega, hanget korraldavat linnamajanduse osakonda kureeris samuti kapo uurimise alla sattunud reformierakondlasest abilinnapea Valvo Semilarski.
Arvamused
  • 23.10.17, 14:10
Transpordi Ametiühing: riigihankeid võidetakse bussijuhtide palga arvelt
Transpordi Ametiühingu bussijuhtide sektsioon tõdeb, et tööandjad on jätkuvalt riigihangetel vastutustundetult käitunud, võites hankeid hinnaga, mis ei ole jätkusuutlik ning seab ohtu järjepideva teenuse osutamise ja töörahu säilimise.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele