Isejuhtivad bussid jõudsid Tallinna

Tallinnasse saabusid isejuhtivad bussid, mis hakkavad sõitma Viru väljaku ja Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise sõlmpunktiks oleva Kultuurikatla vahel. Sõidud isejuhtivate bussidega on kõikidele huvilistele tasuta.

Easymile’i isejuhtivaid väikebusse saab Tallinna tänavatel sõitmas näha juba paari nädala pärast. Veel enne kui bussid saavad hakata peale võtma sõita soovijaid, tuleb sõiduvahenditel läbida Maanteeameti kontrollid, mis on eelduseks busside liiklusesse lubamisel. Isejuhtiva väikebussiga saavad Tallinna südalinnas Viru ringist Kultuurikatlani sõita kõik huvilised, bussi mahub korraga kuni kaheksa reisijat. Kõikide tehnoloogiahuviliste jaoks on bussis olemas ka esitleja, kes tutvustab uudset tehnoloogialahendust.

Eesti EL nõukogu eesistumise digilahenduste nõuniku Valdek Lauri sõnul areneb isejuhtivate sõidukite valdkond maailmas praegu väga kiiresti. “Eesistumine annab võimaluse tutvustada uusi tehnoloogiaid ning innustada arenduskeskusi, ettevõtjaid ja ametiasutusi koostööle. Projekti laiem idee on läbi käia isejuhtivate sõidukite linna toomisega kaasnev protsess alustades lubadest ja tootjate nõudmistest ning lõpetades inimeste vastuvõtu ja uue tehnoloogia tutvustamisega laiemale avalikkusele,” sõnas Laur.

Isejuhtimistehnoloogia kasutuselevõtt saab isejuhtivate sõidukite ekspertrühma juhi Pirko Konsa sõnul olema järk-järguline ja praegu teeb Eesti alles esimesi samme. “Isejuhtimistehnoloogia potentsiaal on väga suur. Isejuhtivaid väikebusse saaks näiteks edukalt kasutada hajaasustusega piirkondades, et aidata liikumisvaegusega inimesi,” selgitas ta. Tehnoloogia eelistest rääkides tõi Konsa välja selle ohutuse: “90% liiklusõnnetustest põhjustab inimlik eksimus. Isejuhtimistehnoloogia on kindlasti üheks võtmetähtsusega lahenduseks liiklusohutuse tõstmisel.”

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna ekspert Johann Peetre rõhutas, et Eesti püüab kaasa aidata transpordi digitaliseerimisele ja uute, nutikamate transpordilahenduste kasutuselevõtule. “Eestis teame, et tehnoloogia tulevikusuundade ennustamiseks tuleb seda ise luua. Easymile isejuhtiv buss on esimene nähtav samm tulevikulahenduste suunas ning loodetavasti lisanduvad sellele ka teised isejuhtivad sõidukid nii teiste busside, isiklike sõiduautode ja taksodena nii linnas kui ka maal. Tahame, et Eesti oleks isejuhtivate sõidukite tehnoloogia varane omaksvõtja,” sõnas Peetre.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium soovib lähiaastatel kasvatada nii Eesti riigi, ülikoolide kui ka ettevõtete kompetentsi isejuhtiva tehnoloogia valdkonnas, et olla valmis tehnoloogia laiemaks kasutuselevõtuks. Selleks soovitakse testida erinevate isejuhtivate sõidukite tootjate tehnoloogiat ja saada selgeks nende võimalused ja piirangud.

Isejuhtivad bussid tõi Prantsusmaalt kohale transpordiettevõte DSV ning busse hakkab opereerima mehitamata roomiksõidukite arendaja Milrem, kes koolitab busside esitlejaid ja tagab sõidukite tehnilise korrashoiu. Küberturvet tagab tarkvaraettevõte Guardtime. „Meie huvi oli, et ka Eestil oleks võimalik katsetada uusi ja põnevaid tehnoloogiad. Maailmas oleme juba blockchaini tehnoloogia kasutuselevõtuga esirinnas ja on hea meel seda ka Eestis tutvustada,“ sõnas Martin Ruubel Guardtime’ist, firmast, mis aitab Eesti riigil tagada andmete õigsust.

Projekti partnerite hulka kuulub ka Tallink, kes pakub linnarahvale võimalust sõita isejuhtiva Tallink Shuttlega ning projekti rahastamisele aitab kaasa Microsoft Eesti. Trassi ettevalmistuse eest vastutab Tallinna transpordiamet. „Tallinkile annab projekt võimaluse osa saada innovatsioonist transpordi valdkonnas. Nii nagu Megastar on juba muutnud arusaama laevaühendusest ja astunud uude põlvkonda, teevad seda linnatranspordis peagi ka iseliikuvad bussid. Tegemist on globaalse ja pöördumatu arengusuunaga,” märkis Tallink Grupp müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt.

Alates selle aasta märtsist on Eesti teedel lubatud isejuhtivate autode testimine. Seda tingimusel, et autole on määratud isik, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019