Riigikogu majanduskomisjon otsustas algatada liiklusseaduse muutmise, mille kohaselt laiendatakse töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni teistele veoliikidele.
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on muudatusel positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, sest see suurendab vedude efektiivsust ning selle majandusharu konkurentsivõimet. „Erivedude tegemise võimalusi laiendatakse, sest kõiki maanteetranspordi sektori ettevõtjaid tuleb kohelda võrdselt ning samas tuleb olla konkurentsis naabritega,“ ütles Kokk pressiteate vahendusel. Ta lisas, et eelnõul on positiivne mõju ka loodus- ja elukeskkonnale, sest soodustatakse vähem keskkonda saastavate veoautode kasutamist.
Eelnõu kohaselt võib jagatava kauba erivedu teha EURO V või vähem saastavasse EURO-heitgaasiklassi kuuluva vedukiga autorongiga. Seejuures peavad autorongis olevate sõidukite kõik teljed, välja arvatud juhttelg, olema varustatud paarisratastega. Samuti tuleb arvestada, et autorongi tegelik mass ei ületa 6-teljelisel autorongil 48 tonni ning 7-teljelisel või rohkema teljelisel 52 tonni.
Erivedu toimub tee omaniku määratud teedevõrgul ning tee omanik võib määrata eriveole täiendavad tingimused.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelnõu näeb ette muudatuse jõustumise 1. jaanuaril 2018.
Majanduskomisjon algatas liiklusseaduse paragrahvi 34¹ täiendamise seaduse eelnõu Riigikogu täiskogu istungil 7. juunil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.