Riigikogu majanduskomisjon otsustas algatada liiklusseaduse muutmise, mille kohaselt laiendatakse töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni teistele veoliikidele.
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on muudatusel positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, sest see suurendab vedude efektiivsust ning selle majandusharu konkurentsivõimet. „Erivedude tegemise võimalusi laiendatakse, sest kõiki maanteetranspordi sektori ettevõtjaid tuleb kohelda võrdselt ning samas tuleb olla konkurentsis naabritega,“ ütles Kokk pressiteate vahendusel. Ta lisas, et eelnõul on positiivne mõju ka loodus- ja elukeskkonnale, sest soodustatakse vähem keskkonda saastavate veoautode kasutamist.
Eelnõu kohaselt võib jagatava kauba erivedu teha EURO V või vähem saastavasse EURO-heitgaasiklassi kuuluva vedukiga autorongiga. Seejuures peavad autorongis olevate sõidukite kõik teljed, välja arvatud juhttelg, olema varustatud paarisratastega. Samuti tuleb arvestada, et autorongi tegelik mass ei ületa 6-teljelisel autorongil 48 tonni ning 7-teljelisel või rohkema teljelisel 52 tonni.
Erivedu toimub tee omaniku määratud teedevõrgul ning tee omanik võib määrata eriveole täiendavad tingimused.
Eelnõu näeb ette muudatuse jõustumise 1. jaanuaril 2018.
Majanduskomisjon algatas liiklusseaduse paragrahvi 34¹ täiendamise seaduse eelnõu Riigikogu täiskogu istungil 7. juunil.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.