Riigikogu majanduskomisjon teatas, et tutvub tänasel istungil Rail Balticu tasuvusanalüüsiga, mille viis läbi konsultatsioonifirma Ernst & Young. Vajalikud uuringud valmisid koostöös ettevõttega RB Rail, Balti riikide valitsusasutuste ning sidusrühmadega.

- Rail Balticu eskiis Foto: Hendrikson & Ko
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka hinnangul on Rail Baltic Eesti jaoks üks järgnevate aastate suurimaid investeeringuid. „Kui kiirraudtee trassi ehituseks on võimalik saada 20-protsendilise omaosalusele 80 protsenti Euroopa raha juurde, siis seda võimalust tuleb kasutada. Samas peaksime ajama Eesti asja ning lahendama esmajärjekorras Ülemiste transpordisõlme väljaehitamise küsimuse, ühendused sadamaga koos vajalike viaduktidega ning alustama Rail Balticu ehitust Tallinnast Pärnu suunas,“ ütles Kokk ning lisas, et oluline on tagada kiire ja mugav raudteeühendus ka mujal Eestis.
Majanduskomisjoni liikme Raivo Põldaru sõnul on aastatetagune poliitiline otsus tekitanud asjatundjatele ja oma peaga mõtlejatele palju vastuseta küsimusi. „Kavandatava raudtee rahastamisest tingitud koormus, majanduslikud ja keskkonnaalased kahjud on ilmselged ning korvamatud, mida Maarjamaa ja rahvas ei peaks kandma,“ ütles Põldaru pressiteate vahendusel.
Uuringu finantsilisi, majanduslikke ja sotsiaalmajanduslikke järeldusi tutvustavad majanduskomisjonile ühisettevõtte RB Rail juhatuse esinaine Baiba Anda Rubesa, Ernst & Young Baltic tasuvusanalüüsi koostaja Nauris Klava, RB Rail AS äriarenduse juht Kaspars Briškens, RB Rail AS planeerimis- ja rakendusvaldkonna juht Kaido Zimmermann, OÜ Rail Baltic Estonia juhatuse liige Indrek Orav, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning rahandusministeeriumi esindajad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna kell 12 arutab Riigikogu majanduskomisjon valitsusele enne Rail Balticu leppe allkirjastamist üle antud 3194 allkirjaga petitsiooni. Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal tutvustab enda sõnul majanduskomisjonile esimest korda RB rahastuslepinguid, mida MKM olevat seni hoidnud kalevi all.
Rail Balticu vastased kogunevad raudteeprojekti vastu meelt avaldama laupäeval, 22. aprillil kell 12.00, teatas ühendus Ökoriik Eesti. Viimati avaldati raudtee ehitamise vastu meelt 26. jaanuaril, kui kolme Balti riigi peaministrid allkirjastasid Rail Balticu kokkuleppe.
24. aprillil nimetas RB Rail AS Riias ametisse Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõtte juhatuse, millesse kuuluvad Kaspars Rokens, Ignas Degutis ja Deniss Muraško.
Ernst & Yound Baltic avaldas 24. aprillil kokkuvõtte Rail Balticu tasuvusuuringust, mille kohaselt on tegemist elujõulise ja tulusa projektiga.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.