• 12.04.17, 15:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Siemens ja Bombardier tahavad rongiäri ühendada

Saksa tööstusgigant Siemens ning Kanada lennukitootja Bombardier peavad läbirääkimisi, et ühendada oma rongiärid, teavad asjaga kursis olijad.
Siemens
  • Siemens
  • Foto: EPA
Kui äride liitmine teoks peaks saama, sünnib 16 miljardi suuruse käibega ettevõte, mis omakorda tähendab, et Hiina rongigigant CRRC saaks kõva konkurendi. Tõsi, CRRC aastane käive on kaks korda suurem.
Lisaks oleks Siemensi ja Bombardieri rongiäride ühendamine löök Prantsusmaa ettevõttele Alstom, keda on samuti seostatud Siemensi ja Bombardieri tehinguga. Reuters vahendab, et Alstomi jaoks võib ses valdkonnas mõnes mõttes isegi vesi ahjus olla, kuna rongibisnesis on ühinemised saanud pigem reegliks ning Alstomil pole praegu ühtegi head liitumisvarianti.
“Läbirääkimised käivad ning asjad on jõudnud üsna kaugele,” avaldas Reutersile üks allikas.
Kuuldused ronigäride ühendamisest lennutasid nii Siemensi kui Bombardieri aktsiat: Siemensi aktsia tõusis aegade tippu, 129,80 eurole, Bombardieri aktsia kerkis 6,7% võrra, 2,37 Kanada dollarini.
Probleemid paistavad
Kuigi kõnelused on seni edukad ning investoridki positiivselt meelestatud, näevad analüütikud liitumises ka raskusi. Siemensil tuleb ilmselt tegemist ametiühingute ning nende nõudmistega. Samuti võib eeldada, et konkurentsiamet vaeb küsimust pikalt.
Bombardieri suunalt võib aga oodata pigem tõrksat suhtumist sellesse, et too oma osa lõpuks Siemensile maha võiks müüa.
Kanada transpordiameti anonüümsust palunud ametnik ütles Reutersile, et Bombardieri asutajad tahavad kindlasti saada liitumise tulemusena sündinud ettevõttes kontrolli. Seega pole praegu kindel, missugune on liitumise tulemusena tekkinud ettevõtte struktuur.
Siemens ja Bombardier ei ole uudist kommenteerinud.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele