Tallinna Kommunaalameti teatel tunnistati 29. märtsil Haabersti ristmiku rekonstrueerimisrööde riigihankel edukaks Nordecon AS pakkumus. Hankeleping edukaks tunnistatud pakkujaga on planeeritud sõlmida pärast 14-päevase vaidlustusaja möödumist pakkumuse edukaks tunnistamise otsuse avaldamisest.

- Haabersti ring tuleb Nordeconil valmis ehitada juba selle aasta oktoobriks.
- Foto: Andras Kralla
Ehitustööd algavad aprillis 2017, ristmik valmib oktoobris 2018. Projekti maksumus on 14,967 miljonit eurot, hinnale lisandub käibemaks. Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
„Haabersti ristmik on Tallinna üks ohtlikumaid ja ülekoormatumaid ristmikke, kus ummikud on tavalised. Selle ristmiku ümberehitust on oodatud aastaid,“ ütles Nordecon ASi juhatuse liige Avo Ambur. „Alustame ehitust aprillis ning liiklusele saame avada esmalt täies ulatuses Paldiski maantee ehk Tallinn-Keila suunalise viadukti juba järgmise aasta mais. Kogu ristmik valmib 2018. aasta oktoobris. Uus Haabersti ristmik suurendab oluliselt transpordivahendite läbilaskvust ning on sujuvam kui olemasolev olukord.“
Ehitustööde ajaks on planeeritud, et liiklejatele on tagatud kogu ehitusprotsessi vältel igas suunas ja igal ajal 1+1 sõidurada. „Kui ehitustöödega alustame, palume kõigil arvestada, et ehitustööd võivad kaasa tuua suuremad ummikud kui tavaliselt. Meie omalt poolt teatame kõikidest võimalikest muudatustest operatiivselt, et autojuhtidel oleks võimalus vajadusel valida alternatiivseid teekondi.“ rääkis Avo Ambur.

- Rekonstrueeritud Haabersti ristmiku eskiis
- Foto: KProjekt
Haabersti ristmiku rekonstrueerimistööde käigus teostatakse teedeehitus-, veevarustuse ja kanalisatsiooni, tänavavalgustuse, maastikuarhitektuuri, elektrivarustuse, sidevarustuse, foorjuhtimise süsteemide, gaasivarustuse, rajatiste (viadukt, tunnelid, tugimüürid) ning liikluskorralduse ehitustöid. Kergliiklejatele rajatakse Ehitajate tee alla 38 m pikkune tunnel ja Paldiski mnt alla 54 m pikkune tunnel. Uued kergliiklusteed on planeeritud kõikidesse suundadesse. Olemasolev ringristmik rajatakse rekonstrueerimistööde käigus fooridega ringristmikuks.
Haabersti ringristmikku ületava Paldiski maantee suunalise 277 meetri pikkuse viadukti ja Paldiski maantee sõidu- ja kõnniteede (lõigus Mõisa tn - Pikaliiva tn perspektiivne ristmik) põhilise kasutusvalmiduse tähtajaks on kavandatud 2017. oktoober. Foorjuhitava ringristmiku, Ehitajate tee jalakäijatetunneli ning Rannamõisa tee kuni Lõuka tänavani põhiline kasutusvalmidus on kavandatud saavutada 2018. aasta augustis.
hea teada
Hinnangulised ehitusmahud:
Sõidutee pindala 70 000 ruutmeetrit
Kergliiklusteede pindala 16 739 ruutmeetrit
Haljastus 48 000 ruutmeetrit
Töö hõlmab:
Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Ehitajate tee kahetasandilise ristmiku ehitus;Paldiski maantee ehitus 1,05 km ulatuses (alates Mõisa tn ristmikust kuni 150 m peale Õismäe tee ristmikku);Rannamõisa tee ehitus 1,1 km ulatuses (kuni Vana-Rannamõisa tee ristmikuni);Ehitajate tee ehitus 100 m ulatuses.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna Kommunaalamet allkirjastas 13. aprillil 2017 Haabersti ristmiku rekonstrueerimise töövõtulepingu edukaks tunnistatud pakkujaga Nordecon AS, kelle pakkumus tööde teostamiseks koos käibemaksuga on 19,8 miljonit eurot, teatas Raepress.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.