Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Mootoriõlide uued viskoossusklassid tagavad suurema kütusesäästu
Mootoriõlide liigitamiseks viskoossuse ehk voolavuse järgi on tänu nõudlusele üha kütusesäästlikumate õlide järele võetud viimastel aastatel kasutusele mitmeid uusi klasse.
Mootoriõlid kaupluses
Foto: Raul Mee
Mootoriõlide liigitamiseks on kasutusel USA Autoinseneride Liidu (Society of Automotive Engineers) J300 standardis defineeritud viskoossusklassid. Kuni 2013. aasta aprillini oli SAE klassifikatsioonisüsteemis 11 viskoossusklassi ja SAE 0W-20 tähistas kõige väiksema viskoossusega õlisid. Siis lisandus mootoriõlide klassifikatsioonisüsteemi uus viskoossusklass SAE 16.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.