Kaarel Kose hinnangul on Eestile väga tähtis saada ühendusi muu maailmaga juurde. „Kui me vaatame erinevaid riike, kellel läheb hästi, siis see on otseselt seotud ühendustega. Me räägime täna ühendustest ja see ei ole oluline, kui lai on liiper,“ märkis Kose oma ettekandes.
Tallinna-Helsingi tunneliga taotlevad riigid aga Kose sõnul just sünergiat kahe linna Tallinna ja Helsingi vahel. „Mida meie näeme, on see, et asjad hakkavad liikuma sellest hetkest, kui oleme ühendatud muu maailmaga,“ toonitas Kose.
Kose rääkis oma ettekandes veel, et kui me Rail Balticut ei ehita, siis on ka tunnel kaubavedude mõttes palju väiksema mõjuga.
Kose juhtis veel tähelepanu, et Eestis räägitakse pidevalt Vene suunast, kuid unustama kiputakse läänes asuvat suurlinna Stockholmi. „Ka seda suunda peab arendama ja silmas pidama,“ sõnas ta.
„Me võiksime Tallinnat kujutada ka kui Läänemere keskust. Helsingi on põhjapool, Peterburi ida, Stockholm läänes ja Riia lõunas,“ rääkis ta ja lisas, et väga murettekitavam on näiteks see, et kiireim ühendus Peterburiga on maismaad mööda läbi Helsingi.
Täna toimub traditsiooniline Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee korraldatud Logistika Aastakonverents.