Kes vastutab, kui mööbel saab kojuveol kriimustada?
Selleks võib olla kauplus, veofirma või klient ise, ütleb ERGO merekindlustuse juht Vadim Paltmann.
Esiteks on kliendil kõige turvalisem osta mööbel või koduelektroonika kauplusest koos kojuveoga. Sellisel juhul vastutab kuni üleandmiseni kauba eest müüja. Kohale toodud kauba seisukord tuleks kohe tähelepanelikult üle vaadata, vastasel juhul on hiljem keeruline tõestada, et kahju tekkis veo käigus.
Eestis tegutseb mitmeid mööblimaju ja elektroonikapoode, kust kauba kojuveoks valib klient ise veofirma. Sellisel juhul on teiseks soovituseks kasulik teada, et vedaja vastutab kuni kümme eurot kauba ühe kilogrammi kohta. Näiteks kaalult kergema, aga hinnalt kalli koduelektroonika puhul katab see vaid väikese osa koguväärtusest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seega tasuks eelistada veo ostu koos kaubaga. Kasutades veofirma teenuseid tuleks silmas pidada sedagi, et lisaks hüvitise piirangule hõlmab vedaja vastutus ainult vedaja süül tekkivaid kahjusid. Kui kahju tekib asjaoludel, mida vedaja ei saanud vältida, nagu loodusõnnetus või röövimine, siis ei jää ta ka vastutavaks.
Kolmandaks on oluline teada, et kui klient viib kauba koju oma jõududega, siis kannab ta ka kahjustuse riski täiel määral ise.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.