Fred Märtsoo • 19 oktoober 2016

Kuidas Brexit IMHX logistikamessi mõjutab?

Messiboks logistikamessil IMHX 2016.  Foto: Fred Märtsoo

Brexit on Ühendkuningriigi suurimale logistikamessile IMHX 2016 positiivset mõju avaldanud.

Ühendkuningriigi suurim logistikamess ja ala sündmus IMHX 2016 toimus 13.-16. septembril Birminhgamis. Messi on peetud alates 2001. aastast ja seekordne oli kõigi aegade suurim. Birminghami NEC messikeskuks on külastajate jaoks eriti mugava asukoha ja lahendusega, kuna praktiliselt samas kompleksis ja jalutuskäigu kaugusel on koos nii messikeskus, raudteejaam kui ka lennujaam ning Birminghami kesklinna on rongiga üks peatus.

Brexit on mõjunud vähemalt IMHX messile ootamatult positiivselt, nii et seekord oli kogu messi pind lõpuni välja müüdud ja osa ettevõtteid oli isegi ootelehel.

Tulevikuteemad. Messile oli lisatud mitmeid uusi alasid ja teemasid, mis olid suures osas tulevikku vaatavad. Demoalal sai näha erinevate töötajate uusi tõstukite tehnoloogilisi lahendusi. Paljudel oli pakkuda poolautomaatse korjetõstukite lahendus, kus masin liigub ka siis, kui inimene selle peal ei viibi, samas on võimalik tõstukit kasutada ka tavalisel viisil.

Täiesti eraldi oli välja toodud AMSHA (Automated Material Handlng Systems Association) ala, kus olid väljas erinevate automaastete süsteemide pakkujad. Seal peeti seminare ja  ettekandeid, kus räägiti automaatsetest süsteemidest praegu ja tulevikus. Juttu oli ka neljanda tööstusrevolutsiooni olemusest.

Päris eraldi oli ala ja programm nimega „Tuleviku oskused“ (Future Skills), kus püüti leida vastuseid ja pakkuda lahendusi, kuidas noori logistika erialadele tööle saada. Räägiti ka, milliseid oskuseid on logistikas tulevikus üldse vaja.

Messil olid esindatud suuremad tõstukite tootjad, kelle jaoks UK turg on oluline ning selles osas oli pilt oluliselt erinev Hannoveris toimuval CeMat messil nähtust. Hiina tootjaid oli väljas mõni üksik ja sedagi väga väikeste pindadega. Suured tootjad Toyota, Linde, Jungheinrich ja Crown olid messile suurelt panustanud, sest turg on nende jaoks ülimalt atraktiivne ja piisavalt suur.

Toyota oli plaaninud ka uue lükandmastiga tõstuki maailma esmaesitluse just IMHX messile. Doosan tähistas ettevõtte 150. aastapäeva ja kõik püüdsid tutvustada uusi lahendusi, mida varem pole näidatud.

UK tõstukite turu eripäraks on liigendtõstukite kasutamine kitsa vahekäiguga ladudes – Flexi, Narrow Aisle, Aisle Master on Suurbritannias väga tuntud ja laialt levinud tooted. Mujal Euroopas aga ei ole see kontseptsioon ligilähedaseltki sarnast mahtu saavutanud – sellist keskelt liigendiga tõstukit ei ole lihtsalt omaks võetud.

Brittide otsust austatakse. Brexit ei olnud kellegi jaoks just eriline rõõmusõnum, samas valdav suhtumine oli kõigil selline, et kui riik ja rahvas on nii otsustanud, siis tuleb sealt edasi minna ja seda otsust ka  austada.

Väga paljude toodete osas on olemas kohalikud tootjad, mis muudab nende olukorra kindlamaks, kuna väljast on raskem turule pääseda. Teisalt on ka palju regulatsioone, mis oluliselt erinevad ülejäänud Euroopast. Seega ei suuda mitmed tootjad sobivaid tooteid isegi pakkuda.

Järgmine IMHX toimub 24.-27. septembril 2017 ikka Birminghamis ja see tõotab tulla eriliselt huvitav, kuna siis on Brexiti mõjud juba selgelt tunda andnud.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150