Teehoidu investeeritakse järgmisel aastal 258 miljonit eurot

Riik suunab teehoidu 258 miljonit eurot.
Riik suunab teehoidu 258 miljonit eurot.

Teehoiukava kogumaht seitsme aasta peale on üle 1,7 miljardi euro, millest järgmisel aastal kulub teehoiule üle 258 miljoni, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Majandusminister Kristen Michal saatis valitsusele kinnitamiseks „Riigiteede teehoiukava aastateks 2014-2020“ muudatused, et Maanteeamet saaks alustada Tallinna-Tartu maantee neljarajalise osa pikendamist Koselt Mäoni, teatas MKM. 

Teehoiukava kogumaht seitsme aasta peale on üle 1,7 miljardi euro, millest järgmisel aastal kulub teehoiule üle 258 miljoni. Lisaks Mäoni rajatava neljarealise maanteega on uues teehoiukavas arvestatud veel kolme uue olulise maanteetaristu investeeringuga: Luige-Juuliku teelõik, Saue-Topi ühendustee ja Tallinna-Rannamõisa-Kloogaranna teelõik. Riigiteede teehoiu kulud kokku on 2016. aastal ligi 238 miljonit eurot ja järgmiseks aastaks planeeritakse ligi 20 miljoni eurost eelarve kasvu. 2017 on planeeritud teede ehitusele 65,4 miljonit eurot, mis on ligi 31 miljonit rohkem kui see aasta ning tee hooldusele 49 miljonit, mis on 1,4 miljonit rohkem kui tänavu.

Kose-Võõbu-Mäo 40 km pikkuse maanteelõigu neljarajaliseks ehitamine läheb riigile maksma hinnanguliselt kokku 170 miljonit eurot, millest 80 miljonit eurot eraldatakse riigieelarvest senisele teede rahastusele lisaks ning 90 miljonit tuleb üldistest teedele ette nähtud vahenditest. Järgmisel aastal alustatakse Kose-Võõbu lõigul pinnase ettevalmistustöödega ning neljarealine maantee on planeeritud valmima aastaks 2022.

„Kose-Mäo neljarealise lõigu puhul on tegu vaba Eesti suurima teetaristu ehitusega. See põhjustab ehituse ajal ka mõningaid ebamugavusi, kuid tulemuseks on säästetud elud, kümned miljonid eurod aastas ning Tallinn saab Tartule lähemale 5,3 kilomeetri võrra. Kõik suuremad Tartu, Pärnu või Narva suunad ning olulised ristmikud, olgu siis Tallinnas Haabersti või Russalka ristmikud või Sillamäe ühendustee saavad kaasajale vastavaks. Tean, et 1,7 miljardit eurot seitsme aasta kohta kõlab suure summana, kuid teedesse saaks ja võiks investeerida julgemalt, kiirused ju tõusevad. Korralike maanteedega säästame liikluses aega ja elusid, rääkimata liiklusstressi vähendamisest – sotsiaalmajanduslikult kahtlemata mõju on positiivne,“ sõnas majandus – ja taristuminister Kristen Michal.
 
Suurenenud turvalisusele ning väiksemal liiklusstressile lisaks on Tallinn-Tartu neljarealiseks ehitamisest Mäoni täiendav ajavõit sõitjale ca üheksa minutit. Viimane tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka praegusest olukorrast, kus tihtipeale tuleb liikuda autokolonnides ja lubatud piirkiirusest märkimisväärselt aeglasemalt. Pikaks venivad autokolonnid aeglasemalt sõitjate taga tekitavad ka ohtlikke möödasõite, mis suurendavad liiklusõnnetuste arvu.

Liiklusõnnetuste statistika kohaselt paistab lähiajaloos Kose-Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Kogu Tallinna-Tartu maantee läbisõidust moodustab lõik 20 protsenti, kuid ligi 50 protsenti Tallinna-Tartu maanteel hukkunutest sattusid õnnetusse just Kose-Mäo lõigul.
 
Uuendatud teehoiukava finantsplaani koostamisel on lähtutud riigi eelarvestrateegiast aastateks 2017-2020 ja 2016. aasta riigieelarveseadusega teehoiuks ette nähtud vahenditest.
 
Täiendavalt lisandusid uue teehoiukava aastatesse 2018-2019 veel Luige ja Juuliku vaheline teelõik (15,7 miljonit eurot), Saue-Topi ühendustee (1,87 miljonit eurot) ja Tallinna-Rannamõisa-Kloogaranna teelõik (2 miljonit eurot).

Lisaks neile ja Kose-Mäo ehitusele on järgmiste aastate suurimad riigiteede projektid:

  • Tallinna ringtee Väo-Jüri 2+2 tee ja sõlmede ehitus - 49 miljonit eurot
  • Juuliku sõlm ja 2+2 teelõik Saku ja Kanama sõlmede vahel - 13 miljonit eurot
  • Narva maantee Väo sõlm - 20 miljonit eurot
  • Sillamäe asula vahelise lõigu ohutustamine - 10 miljonit eurot
  • Pärnu maanteel Ääsmäe-Kernu 2+1 tee - 15 miljonit eurot
  • Kernu ümbersõit - 10 miljonit eurot
  • Nurme-Jänesselja 2+1 tee - 8 miljonit eurot
  • Tartu maanteel Põltsamaa-Tartu 2+1 möödasõidualad - 18 miljonit eurot

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.1877229
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0046815
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,13 0.0744702
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0393913
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0562183
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.1026043
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.0878006
India ruupia INR 80,71 0.0855644
Indoneesia ruupia IDR 15935,56 0.013933
Islandi kroon ISK 135,53 0.0221402
Jaapani jeen JPY 125,65 0.1434606
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0200067
LAV rand ZAR 15,91 0.156075
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,28 -0.0133391
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.0367989
Mehhiko peeso MXN 21,86 0.0329421
Norra kroon NOK 9,77 -0.0347883
Poola slott PLN 4,33 0.0276938
Rootsi kroon SEK 10,59 -0.3181925
Rumeenia leu RON 4,76 -0.0315285
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0456353
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2879521
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.035264
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,51 0.4199411
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.0078018
Türgi liir TRY 6,04 0.2654632
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.1145718
Ungari forint HUF 317,59 0.0598614
USA dollar USD 1,13 0.035292
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.2280912
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0824742
Vene rubla RUB 74,29 -0.0702172

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019