Taani suurim ettevõte A.P. Moeller-Maersk A/S teatas täna, et jagab ettevõtte kaheks eraldi haruks – transport ja energia.

- Maerski laev.
- Foto: Scanpix/Reuters
Maersk LIne’ist, maailma suurimast konteinervedude firmast, saab integreeritud transpordi- ja
logistikafirma. Kõik
nafta ja naftatootmisega seonduv lüüakse aga sellest harust lahku, et keskenduda praeguse tugeva positsiooni kindlustamisele Põhjameres
Taanile, Suurbritanniale ja Norrale kuuluvatel aladel, teatas ettevõte.
Maerski aktsia reageeris uudise peale Kopenhaageni börsil 4,2% suuruse tõusuga. Aasta algusest on aktsia hind kerkinud ligi 14%, vahendas agentuur Bloomberg.
Maerski nõukogu esimees Michael Pram Rasmussen avalikustas esimest korda kontserni poolitamise mõtted tänavu juunis, mil üllatuslikult vallandati tegevjuhi kohalt Nils Smedegaard Andersen. Tol päeval kerkis Maerski aktsia struktuurimuutuste ootuses 12%. Enamik investoreid leiab, et firma on rohkem väärt, kui see konglomeraadi struktuuri kammitsaist lahti saab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Anderseni juhtimise ajal müüs 112aastase ajalooga ettevõte ära hulga tegevusi, mis ei olnud seotud laevatranspordi ega naftatööstusega. Nii müüdi maha osalus Danske Bankis ja supermarketis. Samas kaitses Andersen konglomeraadi struktuuri, väites, et selle eri osade vahel on arvestatav sünergia.
Maerski teade tuleb konteinervedude ala jaoks keerulisel ajal, mil turul on ülepakkumine ja hinnasõda on veoste hinnad väga madalale viinud. Sektoris on konsolideerumine, maailma üks suuremaid konteinervedude firmasid Lõuna-Korea Hanjin Shipping esitas möödunud kuul pankrotikaitse taotluse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.