Taani suurim ettevõte A.P. Moeller-Maersk A/S teatas täna, et jagab ettevõtte kaheks eraldi haruks – transport ja energia.

- Maerski laev.
- Foto: Scanpix/Reuters
Maersk LIne’ist, maailma suurimast konteinervedude firmast, saab integreeritud transpordi- ja
logistikafirma. Kõik
nafta ja naftatootmisega seonduv lüüakse aga sellest harust lahku, et keskenduda praeguse tugeva positsiooni kindlustamisele Põhjameres
Taanile, Suurbritanniale ja Norrale kuuluvatel aladel, teatas ettevõte.
Maerski aktsia reageeris uudise peale Kopenhaageni börsil 4,2% suuruse tõusuga. Aasta algusest on aktsia hind kerkinud ligi 14%, vahendas agentuur Bloomberg.
Maerski nõukogu esimees Michael Pram Rasmussen avalikustas esimest korda kontserni poolitamise mõtted tänavu juunis, mil üllatuslikult vallandati tegevjuhi kohalt Nils Smedegaard Andersen. Tol päeval kerkis Maerski aktsia struktuurimuutuste ootuses 12%. Enamik investoreid leiab, et firma on rohkem väärt, kui see konglomeraadi struktuuri kammitsaist lahti saab.
Anderseni juhtimise ajal müüs 112aastase ajalooga ettevõte ära hulga tegevusi, mis ei olnud seotud laevatranspordi ega naftatööstusega. Nii müüdi maha osalus Danske Bankis ja supermarketis. Samas kaitses Andersen konglomeraadi struktuuri, väites, et selle eri osade vahel on arvestatav sünergia.
Maerski teade tuleb konteinervedude ala jaoks keerulisel ajal, mil turul on ülepakkumine ja hinnasõda on veoste hinnad väga madalale viinud. Sektoris on konsolideerumine, maailma üks suuremaid konteinervedude firmasid Lõuna-Korea Hanjin Shipping esitas möödunud kuul pankrotikaitse taotluse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.