Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM) ülesande koostada raskeveokite teekasutustasu väljatöötamiskavatsus. Teekasutustasu rakendumine võib ministeeriumi hinnangul jääda 2018. aastasse.

- Raskeveoki teekasutustasu hakatakse koguma Tartu maantee laiendamiseks.
- Foto: Andres Haabu
MKM sai valitsuselt ülesande koostada maksu väljatöötamiskavatsus. Ministeeriumi avalike suhete osakonna nõuniku Mihkel Loide sõnul kirjeldatakse väljatöötamiskavatsuses täpsemalt, mille eest, kuidas ja kui palju teekasutustasu rakendada. „Ehk siis sisaldab tasu sihtrühma, kogumise eesmärki, võimalikke rakenduslahendusi ja võrdlusi alternatiividega, õigussüsteemi sobivuse analüüsi, mõjusid jne,“ kirjeldas Loide.
Väljatöötamiskavatsus sisaldab ka tegevuskava, mille põhjal saab täpsemalt prognoosida uue maksu kehtestamise ajakava. Loide hinnangul saab aga väljatöötamiskavatsus valmis ja ministeeriumi poolt esitatud 2016. aasta jooksul. Seega võiks tema sõnul seaduse rakendumine jääda orienteeruvalt aastasse 2018. „Seda muidugi juhul, kui Riigikogu selle heaks kiidab,“ lisas ta.
Teekasutustasu kehtestamist planeeritakse, kuna Euroopa Komisjon kavatseb 2016. aastal välja tulla kohustusliku raskeveokite teekasutustasu nõudega. Teiseks otsib valitsus ka võimalusi lisaraha leidmiseks Tartu maantee Kose-Mäo teelõigu 4-realiseks ehitamiseks. Ehitus läheb eeldatavalt maksma ca 170 miljonit eurot ja ainuüksi teehoiueelarvest ei ole võimalik kulu katta. Raskeveokite ajapõhjaline teekasutustasu aitas maantee ehitamist finantseerida. Uus maks kehtestataks plaanide kohaselt üle 12 –tonnistele veoautodele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.