Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM) ülesande koostada raskeveokite teekasutustasu väljatöötamiskavatsus. Teekasutustasu rakendumine võib ministeeriumi hinnangul jääda 2018. aastasse.

- Raskeveoki teekasutustasu hakatakse koguma Tartu maantee laiendamiseks. Foto: Andres Haabu
MKM sai valitsuselt ülesande koostada maksu väljatöötamiskavatsus. Ministeeriumi avalike suhete osakonna nõuniku Mihkel Loide sõnul kirjeldatakse väljatöötamiskavatsuses täpsemalt, mille eest, kuidas ja kui palju teekasutustasu rakendada. „Ehk siis sisaldab tasu sihtrühma, kogumise eesmärki, võimalikke rakenduslahendusi ja võrdlusi alternatiividega, õigussüsteemi sobivuse analüüsi, mõjusid jne,“ kirjeldas Loide.
Väljatöötamiskavatsus sisaldab ka tegevuskava, mille põhjal saab täpsemalt prognoosida uue maksu kehtestamise ajakava. Loide hinnangul saab aga väljatöötamiskavatsus valmis ja ministeeriumi poolt esitatud 2016. aasta jooksul. Seega võiks tema sõnul seaduse rakendumine jääda orienteeruvalt aastasse 2018. „Seda muidugi juhul, kui Riigikogu selle heaks kiidab,“ lisas ta.
Teekasutustasu kehtestamist planeeritakse, kuna Euroopa Komisjon kavatseb 2016. aastal välja tulla kohustusliku raskeveokite teekasutustasu nõudega. Teiseks otsib valitsus ka võimalusi lisaraha leidmiseks Tartu maantee Kose-Mäo teelõigu 4-realiseks ehitamiseks. Ehitus läheb eeldatavalt maksma ca 170 miljonit eurot ja ainuüksi teehoiueelarvest ei ole võimalik kulu katta. Raskeveokite ajapõhjaline teekasutustasu aitas maantee ehitamist finantseerida. Uus maks kehtestataks plaanide kohaselt üle 12 –tonnistele veoautodele.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.