Tänasel Vabariigi Valitsuse istungil kiideti heaks määruse muudatus, mis tõstab välislähetuse päevaraha maksuvaba piirmäära. Välislähetuste päevarahade maksmine on veofirmades autojuhtidele väga levinud kulude hüvitamise ja tasustamisvahend.

- Valitsuse määrus võimaldab välislähetusel viibinud autojuhile rohkem eurosid hüvitiseks maksta. Foto: Raul Mee
Valitsus viis määruse nr 110 "Töölähetuse kulude hüvitiste maksmise kord ning välislähetuse päevaraha alammäär, maksmise tingimused ja kord" kooskõllauuest aastast jõustuvate tulumaksuseaduse muudatustega. Seaduse muudatusega suureneb välislähetuse päevaraha maksuvaba piirmäär 50-eurole välislähetuse esimese 15 päeva kohta, kuid kõige rohkem 15 päeva kohta kalendrikuus, ja on 32 eurot iga järgneva päeva kohta. Oluline on, et kõrgema päevaraha maksmisel oleks tegemist lähetuse esimese 15 päevaga ja samas kuus ei oleks juba ületatud 15 päeva limiit.
Samuti ei käsitleta maksuvaba piirmäära ületavat osa enam erisoodustusena, vaid maksustatakse kui tasu töö eest. Kuigi nii töö eest saadav tasu kui erisoodustus on sotsiaalmaksuga maksustatavad, ei ole erisoodustuse sotsiaalmaks isikustatud. Seega on ületava osa maksustamine tasuna töö eest töötajale soodsam, kuna näiteks haigushüvitiste ning pensionide arvestamisel võetakse üle piirmäära makstud tasu arvesse.
Lihtsustatakse ka välisvaluutas tehtud lähetusega seotud kulude konverteerimist Eestis kehtivasse valuutasse. Hetkel kehtiva määruse kohaselt konverteeritakse välisvaluutas tehtud kulutused Eestis käibel olevasse valuutasse lähetusest saabumise päevale järgnenud tööpäeval kehtinud Euroopa Keskpanga päevakursi alusel. Muudatusega viiakse määrus kooskõlla praktikaga ning antakse maksumaksjale võimalus valida, missuguse vahetuskursi alusel ta soovib kulusid konverteerida.
Määrus jõustub 1. jaanuaril 2016.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.