Logistikauudiste aasta viimane üritus vaatas järgmisse aastasse ja tutvustas muudatusi, mis mõjutavad maanteetransporti.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate koolituskeskuses toimunud Transpordi õigushommikul oli osalejaid ca 30. Esinejad tutvustasid järgmise aasta mais kehtima hakkavat Euroopa Liidu uut tolliseadustiku, autovedudel kasutatava sõidumeeriku uut korda, kütuseaktsiiside muutuste mõju Eesti ja naaberriikide kütusehindadele, TIR-märkmike kasutuse taastumist Venemaal ja Saksamaa miinimumpalga nõuete täitmist.
Transpordi õigushommik

17 fotot
- Logistikauudiste toimetaja Tanel Raig juhatab sisse hommikusemminari Transpordi õigushommik. Foto: Martin Kivimäe
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transpordisektor peegeldab väga hästi eri majandusruumides ja turgudel toimuvat, kuna seda mõjutavad riigi poliitika ning majanduskeskkonna muutused nii siseturul kui ka välisturgudel. Transport ühendab Eesti tööstust ning kaubandust Euroopa ja maailma majandusega.
Logistikasektori õigusaktides on järgmisel aastal suurim muudatus tolliõiguses, kui Euroopa Liidus võetakse kasutusele uus tolliseadustik.
Logistikauudiste eile toimunud Transpordi õigushommiku seminaril teatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR osakonna juht Lauri Lusti, et Venemaa on taas avanud vedajatele kõik kolm piiripunkti Eestiga sisenemiseks Venemaale TIR-märkmikega.
Lisaks Eestile tõstavad uuel aastal kütuseaktsiise mitmed riigid ka Baltikumis ja Skandinaavias. Eesti aktsiisitõus on aga kütusehinnale rängima mõjuga.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.