„Täna tarnime oma klientidele viiel päeval nädalas. Klientide soov oleks kuus korda, aga nädala kogus jagataks siis viie päeva asemele kuuele päevale, mis tähendab, et transpordikulu sama kogusega oleks suurem,“ ütles Veski Mati kaubamärgi all kuivaineid tootva Balti Veski tegevjuht Ergo Neeme.
Neeme selgitas, et ettevõtte elu muudab keeruliseks ka kampaaniatoodete määramatus. „Ketid teevad kampaaniaid, kuid neid koguseid, mis kampaaniate ajal maha müüakse, ei osata planeerida,“ rääkis ta.
Balti Veski juht selgitas oma ettekandes veel, et ettevõte tarnib täna oma toorainet näiteks Lätist, Leedust, Saksamaalt ja teistest riikidest, sest Eestis paljusid asju ei kasvatata. „Meil ei kasvatata riisi ja tatart. Sellised asjad toome kaugelt,“ rääkis ta ja lisas, et olukorra teeb keeruliseks ka transpordikulu võrreldes toote omahinnaga. „Et hakkama saada suhteliselt keerulises olukorras, siis kasutame erinevaid mõõdikuid,“ märkis Neeme.
Mõõdetakse töötajate rahulolu ja varude ringluskiirust
„Mõõdame ja jälgime oma klientide tegutsemist. Iga ettevõtte ülim eesmärk on suurendada väärtust aktsionäridele. Igast sektorist oleme valinud endale mõõdikud, mida igakuiselt ja –nädalaselt jälgime,“ rääkis Neeme. „Vastavalt nendele teeme parendusi ja kujundame oma seisukoha.“
„Jälgime erinevaid finantsnäitajaid ja –suhtarve. Müüki, müügitulusust, müügikatet, varude ringluskiirust. Neid on palju. Suhtarvudest vaatame likviidust, rentaablust ja efektiivsust,“ loetles ettevõtte juht.
Loe pikemalt Tööstusuudiste teemaveebist.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja