Autorid: Äripäev, Редакция специальных проектов Äripäev, Электронный справочник Äripäev • 17. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Läti transiidiäri Venemaa surve all

Nüüd juba endise Läti Raudtee juhi Ugis Magonise kinnipidamine ja ametist kõrvaldamine võib saada põhjuseks, miks Venemaa muudab oma transiidipoliitikat, ütles Läti raadiole antud intervjuus Läti logistikaliidu juht Normunds Kruminš.

“Minu arvamus on, et see juhtum (venelaste ootamatu remont Lätti viival raudteemagistraalil – toim) on seotud Magonise juhtumiga,” ütles Kruminš. Ta märkis, et teoreetiliselt on võimalik püüda hoida häid suhteid Venemaaga ja mitte segada äri poliitikaga. Logistikaliidu juhi sõnul on praegu keeruline öelda, mis on venelaste raudteeremondi tegelikud põhjused.

 Mis transiidist saab, näitab tulevik Valgevene suunal. Nimelt käib suur osa Venemaa transiidist läbi Valgevene, ja kui see peatatakse, on selge, et Läti-Vene transiidiäri rajaneb poliitilistel otsustel. Ja vastupidi, kui kõik jätkub endistviisi, oli tegemist tõesti relsside remondiga, kommenteeris logistikajuht.

Eelmisel nädalal levisid Läti meedias kuuldused, et Venemaa lõpetab Riia sadama kaudu söeveo. Läti transpordiminister Anrijs Matiss kinnitas meediale, et on neid jutte kuulnud, kuid see kõik on mitteametlik. Peaminister Laimdota Straujuma ütles, et Vene pool seda infot ei kinnita. Läti transiidiasjatundjad on mitteametlikult öelnud, et häired Venemaa raudteetransiidiga on seotud Ugis Magonise vahistamisega. Riia sadam on Läti suurim ning selle kaubamahust kolmandiku annab Venemaa söevedu.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077