Autor: Tanel Raig • 8. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn soetab 44 uut linnaliinibussi

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatus tunnistas diiselbusside hankekonkursil edukaks firma MAN Truck & Bus AG pakkumuse ning diiselelektri hübriidbusside osas Volvo Bus Corporation`i pakkumuse.

Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul soetatakse tänavu 44 uut linnaliinibussi, kusjuures hübriidtehnoloogial põhinevate ühissõidukite kasutamine on Balti ja Ida-Euroopa regioonis esmakordne.

Diiselbusside hankega soetab TLT 10 kaheteljelist, kolmeukselist 12 meetri pikkust normaalbussi ning 10 kolmeteljelist, neljaukselist liigendbussi. Kõikide nende busside heitgaasid peavad vastama rangetele Euro 6 nõuetele. Praegu valmistatakse ette hankelepinguid.

 Tänavu jaanuaris välja kuulutatud hankele esitasid oma pakkumuse bussitootjad Scania, MAN ja Iveco. Diiselelektri hübriidbusside hankega ostab TLT 24 uut kaheteljelist, kolmeukselist bussi, mille heitgaasid peavad samuti vastama Euro 6 nõuetele. Veebruari alguses välja kuulutatud hankele esitasid oma pakkumuse peale Volvo veel MAN ja Scania. Praegu on ettevalmistamisel hankelepingud Volvo Bus Corporation`iga. Hübriidbussid kasutavad liikumiseks nii diislikütust kui elektrienergiat. Igal pidurdamisel muundab buss kineetilise energia elektrienergiaks ning salvestab selle, et kasutada energiat peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades. See aitab vähendada õhusaastet linnas. Diiselmootor lülitub automaatselt sisse siis, kui buss on saavutanud teatud kiiruse.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077