Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks vastas täna Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee online-intervjuus lugeja küsimusele diiselkütuse kalliduse kohta.
Eesti on tõesti üks ainukesi riike Euroopas, kus tanklas on diislikütuse hind kõrgem kui bensiinil. See olukord lõppeb, kui riik muudab aktsiisi poliitkat. Saks selgitas, et Eestis on kütuse aktsiisid suhteliselt ühtlased - bensiinil on aktsiis 0,423 eur/l ja diislikütusel 0,393 eur/l. Näiteks Soomes on aktsiisid bensiinil 0,624 eur/l ja diislikütusel 0,463 eur/l ehk aktsiiside vahe on oluliselt suurem. Meil kehtiv ühtlasem aktsiis võimaldab müüa bensiine suhteliselt odavamalt, millest ka olukord, et tanklates on diislikütus kallim kui bensiin. Samas ei tohi ka unustada, et osades Euroopa maades on kehtestatud eraldi maks diiselmootoriga autodele, Soomes diiselivero, mis ühtlustab kulutusi.
Saks esineb ka Äripäeva Kütuseturu Aastakonverentsil 31. märtsil. Konverentsile on tulemas juba üle 70 osaleja.
Kütuseturu konverentsi kavaga saab tutvuda SIIN.
Arvutatge ise
SIIN, kui suur oleks teie diislimootoriga masina maks Soomes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
31. märtsil korraldavad logistikauudised.ee ja Äripäev Loomaaia uues konverentsikeskuses Äripäeva Kütuseturu Aastakonverentsi.
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.