Veebipoena pakub Amazon juba praegu ostjatele praktiliselt kõike, alates printimispaberist kuni tohutute, miljoneid dollareid maksvate robotiteni. Seni tundub, et Amazoni otsus siseneda 3D-printimise ärisse on olnud edukas, sest ettevõte jätkab aktiivselt 3D-äri laiendamist ja sellesse investeerimist. Et Amazon võtab asja tõsiselt, on näha ka ettevõtte strateegilisest eesmärgist toimetada tooted klientideni nii kiiresti, kui füüsiliselt on võimalik. Hiljuti käivitas Amazon Manhattanil ühe-tunni-kättetoimetamise
teenuse ja samal ajal katsetab kauba kohaletoimetamist droonide abil.Amazoni kui kiiresti kasvava veebipoe dilemma on arusaadav. Kiirem kohaletoimetamine tähendab müüja jaoks peaaegu alati ka suuremaid kulutusi. Mingis punktis peab klient hakkama selle eest maksma. Amazoni eesmärk nõuab ka, et ettevõttel peab olema kliendi lähedal laos väga erinevad kaubad. Laopind on aga kallis, eriti kui on tegemist väga suurte laopindadega.
Et vähendada laokulusid ja samas toimetada kaubad ostjale kiiremini, tahab Amazon võtta kasutusele 3D-printimise tehnoloogia. Äsja registreeris USA patendiamet patenditaotluse, mille on esitanud Amazon Technologies Inc. ja mis kirjeldab lahendust, kus kliendi tellimuse täidab kliendi asukoha läheduses olev mobiilne 3D-printimiskeskus. Amazoni väitel säästab selline lahendus ettevõtte jaoks nii aega kui ka kulusid.
3D-printimine vähendab kulusid
Amazoni patenditaotluse kohaselt on veebikaubandusele suureks probleemiks vajadus hoida laos suurt hulka tooteid, mis tähendab ettevõtte jaoks suurt kulu. Sellele lisandub toodete leidmisele ja sorteerimisele kuluv aeg. Kuna klient tahab tellitud kauba kätte saada üha kiiremini, siis nõuab see veebipoodidelt üha suurema hulga toodete ladustamist ja suurendab nende kulusid. Ettevõtte jaoks on risk, et kui tellimuse esitamise ja kauba kättesaamise aeg pikeneb veelgi, siis mõjutab see negatiivselt kliendi rahulolu ja ettevõtte käivet. Seetõttu soovivad veebipoed hoida võimalikult väikest laopinda ja samas toimetada kaup kliendile kätte võimalikult kiiresti.
Väljapakutud lahenduse kohaselt kasutatakse mobiilseid 3D-printereid. Amazon saadab CAD-faili just sellesse mobiilsesse printimiskeskusesse, mis asub kliendile kõige lähemal, kus prinditakse välja kliendi tellitud toode. Kui toode on valmis, toimetab Amazon toote kliendile kiiresti kohale või teatab kliendile, et ta saab ise sobival ajal tootele järele tulla.
Sõltuvus laopinnast väheneb. Amazoni patenditaotluse kohaselt valmistaksid mobiilsed 3D-printimiskeskused tooteid kiht-kihilt üles ehitades või ka välja freesides. Printimiskeskused kasutaksid erinevat 3D-printimise tehnoloogiat ja arvjuhtimisega programmeeritavaid tööpinke, mis kokkuvõttes vähendab Amazoni sõltuvust nii laopinnast, robotitest kui ka laotöötajatest.
Loomulikult ei realiseeru kõik patenditaotlused, kuid kuna 3D-printimistehnoloogia on kiiresti arenev tulevikutehnoloogia ja kiire kohaletoimetamine muutub üha olulisemaks, siis võib arvata, et Amazonil on selle äriga tõsi taga. Amazon katsetab samal ajal ka droonide kasutamist saadetiste transpordiks. Võib ette kujutada ka lahendust, kus paari kilomeetri kõrgusel lendav droon trükib lennu ajal välja 3D-tehnoloogias nõutud kauba ja toimetab selle hetk hiljem kliendini.