Swedbanki maanteetranspordi sektori juhi Marko Luki sõnul soosib praegune madalate kütusehindadega transporditurg teenuse tellijat.
„Tänane olukord, kus püsib veovõimsuse ülejääk, eriti impordi suunal, soosib tellijat,“ ütles Lukk. Tema sõnul on ettevõtete jaoks transpordihinnad viimasel ajal pigem langenud. „Sõltub muidugi, millistel alustel on lepingud sõlmitud. Kui leping on sõlmitud pikema perioodi peale ning kui selle tingimused ei võimalda lepingu kehtivuse ajal hinda üle vaadata, siis tõesti ei pruugi transpordi tellija kütuse hinna langusest võita. Samas võidab transpordi tellija sellise lepingu puhul, kui kütuse hinnad tõusevad,“ selgitas Lukk.
Ta lisas, et üldjuhul on võimalik transpordi hindade üle siiski läbi rääkida ka lepingu perioodi jooksul. Palju sõltub ka konkreetsest turusituatsioonist, kas parasjagu on veovõimsuse ülejääk või defitsiit.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa. DSV Transpordi kütusehinna lisa on märtsis 12,5%.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.