• 02.12.14, 10:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam süvendas Paldiski Lõunasadamat

2,525 miljonit eurot maksnud Paldiski Lõunasadama süvendustööd võimaldavad silduda suurematel laevadel.
Novembris lõppesid süvendustööd  AS-le Tallinna Sadam  kuuluvas Paldiski Lõunasadamas, mille akvatooriumi  pöörderingi ja sissesõidukanalit süvendati seniselt 13,5 meetrilt 14,5 meetrini. Süvendustööd kestsid ligi 2 kuud ning need  viis läbi Terramare Eesti OÜ. Süvendusala suurus oli 450 000 m2 ning orienteeruv süvendamise maht ilma ülesüvendamiseta 112 000  m3, süvendustööde maksumuseks kujunes 2,525 miljonit eurot. 14,5meetrine sügavus võimaldab nüüdsest Paldiski Lõunasadamas teenindada  senisest suuremaid, kuni 100 000 tonnise kandevõimega tankereid.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli investeering süvendamisse oluline   suurendamaks sadama positsiooni   naftasaaduste transiidi turul konkurentsis teiste Läänemereäärsete sadamate ja uute terminalidega. “Investeering Paldiski Lõunasadama võimekuse tõstmisesse on suunaga tulevikku, et rahuldada eelkõige just  sadamas tegutseva vedellastioperaatori AS Alexela Terminal praeguste ja uute klientide tulevasi vajadusi kui ka tõsta sadama atraktiivsust erinevate kaubaterminalide  kliente silmas pidades, " selgitas  Kaljurand.
AS Alexela Terminali juhatuse liikme Aarto Eipre  hinnangul on  Eesti ainuvõimalus transiidimahtude säilitamiseks ja uute mahtude kaasamiseks pakkuda transpordikoridori konkurentsivõimelist hinda.  „Suuremate tankerite ja kaubapartiide teenindamine vähendab oluliselt kauba transpordiahela omahinda ja tagab konkurentsivõimelise transiidiahela maksumuse.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele