2,525 miljonit eurot maksnud Paldiski Lõunasadama süvendustööd võimaldavad silduda suurematel laevadel.
Novembris lõppesid süvendustööd AS-le Tallinna Sadam kuuluvas Paldiski Lõunasadamas, mille akvatooriumi pöörderingi ja sissesõidukanalit süvendati seniselt 13,5 meetrilt 14,5 meetrini. Süvendustööd kestsid ligi 2 kuud ning need viis läbi Terramare Eesti OÜ. Süvendusala suurus oli 450 000 m2 ning orienteeruv süvendamise maht ilma ülesüvendamiseta 112 000 m3, süvendustööde maksumuseks kujunes 2,525 miljonit eurot. 14,5meetrine sügavus võimaldab nüüdsest Paldiski Lõunasadamas teenindada senisest suuremaid, kuni 100 000 tonnise kandevõimega tankereid.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli investeering süvendamisse oluline suurendamaks sadama positsiooni naftasaaduste transiidi turul konkurentsis teiste Läänemereäärsete sadamate ja uute terminalidega. “Investeering Paldiski Lõunasadama võimekuse tõstmisesse on suunaga tulevikku, et rahuldada eelkõige just sadamas tegutseva vedellastioperaatori AS Alexela Terminal praeguste ja uute klientide tulevasi vajadusi kui ka tõsta sadama atraktiivsust erinevate kaubaterminalide kliente silmas pidades, " selgitas Kaljurand.
AS Alexela Terminali juhatuse liikme Aarto Eipre hinnangul on Eesti ainuvõimalus transiidimahtude säilitamiseks ja uute mahtude kaasamiseks pakkuda transpordikoridori konkurentsivõimelist hinda. „Suuremate tankerite ja kaubapartiide teenindamine vähendab oluliselt kauba transpordiahela omahinda ja tagab konkurentsivõimelise transiidiahela maksumuse.“
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.