2,525 miljonit eurot maksnud Paldiski Lõunasadama süvendustööd võimaldavad silduda suurematel laevadel.
Novembris lõppesid süvendustööd AS-le Tallinna Sadam kuuluvas Paldiski Lõunasadamas, mille akvatooriumi pöörderingi ja sissesõidukanalit süvendati seniselt 13,5 meetrilt 14,5 meetrini. Süvendustööd kestsid ligi 2 kuud ning need viis läbi Terramare Eesti OÜ. Süvendusala suurus oli 450 000 m2 ning orienteeruv süvendamise maht ilma ülesüvendamiseta 112 000 m3, süvendustööde maksumuseks kujunes 2,525 miljonit eurot. 14,5meetrine sügavus võimaldab nüüdsest Paldiski Lõunasadamas teenindada senisest suuremaid, kuni 100 000 tonnise kandevõimega tankereid.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul oli investeering süvendamisse oluline suurendamaks sadama positsiooni naftasaaduste transiidi turul konkurentsis teiste Läänemereäärsete sadamate ja uute terminalidega. “Investeering Paldiski Lõunasadama võimekuse tõstmisesse on suunaga tulevikku, et rahuldada eelkõige just sadamas tegutseva vedellastioperaatori AS Alexela Terminal praeguste ja uute klientide tulevasi vajadusi kui ka tõsta sadama atraktiivsust erinevate kaubaterminalide kliente silmas pidades, " selgitas Kaljurand.
AS Alexela Terminali juhatuse liikme Aarto Eipre hinnangul on Eesti ainuvõimalus transiidimahtude säilitamiseks ja uute mahtude kaasamiseks pakkuda transpordikoridori konkurentsivõimelist hinda. „Suuremate tankerite ja kaubapartiide teenindamine vähendab oluliselt kauba transpordiahela omahinda ja tagab konkurentsivõimelise transiidiahela maksumuse.“
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.