DHL-i pakikopter toimetas edukalt Põhjameres maismaast 12 kilomeetri kaugusel asuvale Juisti saarele saadetise. Pärast edukat katsetust alustas DHL Parcel regulaarlende mandri ja eraldatud saare vahel.
Esimest korda ajaloos on tegemist täisautomaatse lennuga. See tähendab, et piloot ei pea lennu ajal midagi tegema. Ohutuse tagamiseks ja pädevate asutuste sätestatud nõuete täitmiseks jälgitakse DHL-i pakikopterit mobiilsest maapealsest jaamast, et rikke või hädaolukorra tekkimisel saaks kohe üle minna käsijuhtimisele. Maapealne jaam on lennuliikluse lennujuhtidega püsiühenduses.
DHL Express Eesti tegevjuhi Kristina Laaneotsa sõnul on drooniga pakivedudest rääkinud juba mõnda aega erinevad tehnoloogiagigandid, kuid DHL tegi selle ilma suurema kärata ära. “Usun, et sarnane teenus leiaks Eestiski kasutust, kuna rannik on saari täis ning neile ligipääs pole alati lihtne,” lausus Laaneots. “Näiteks saaks Haapsalust Vormsi saarele toimetada kiireloomulisi pakke.”
Pakikopterit kasutatakse peamiselt ravimite vedamiseks mandrilt Juisti saarele kindlatel aegadel nädala sees ja nädalalõppudel. Pakikopterit kasutatakse ajal, mil näiteks praami või lennukiga saarele ei saa. Droon-kuller tõuseb õhku Norddeichi sadamast ja maandub Juisti saarel spetsiaalselt pakikopterile mõeldud maandumisplatsil. DHL-i kuller võtab kopterilt paki ja viib selle adressaadile.
https://www.youtube.com/watch?v=l7onmPZCoFs&feature=youtu.be
Seotud lood
Uue pakiäriteenuse kontseptsiooniga alustav Parcelfellows lubab Eestist välismaale pakisaatmise muuta kuni 80% odavamaks. Eesti suuremad pakivedajad Omniva ja Itella SmartPOST suhtuvad hinnalubadusse skeptiliselt ja kinnitavad, et nende hinnakirjad jäävad muutumatuks.
DHL Expressi tegevdirektor Kristina Laaneotsa sõnul on veel vara rääkida pakiveol regulaarsest drooni teenusest, kuna droonid vajavad veel arendamist, et vastaksid klientide ootustele.
DPD Groupi kuuluv GeoPost on loonud droonide ohutumaks opereerimiseks uue lahenduse – drooniterminali.
Kullerfirma DPD omanik GeoPost katsetas edukalt droonitehnoloogiat.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele