Praegu on geopoliitilised pinged kõrged, kuid nafta hinda võib tabada üle 10% langus.
Eile langes Põhjamere Brent toornafta hind alla 100 dollari taset, mis on nii madalal esimest korda 16 kuu jooksul. Brenti hinna languse põhjustas Hiina import, mis vähenes augustis teist kuud järjest. Lisaks Hiina impordi vähenemisele on arenenud maailm naftat vähem tarbimas ja see on tekitanud turul ülejäägi.
Naftaturul on praegu olukord, kus nafta lihtsalt seisab tankerites, ootamas kasutamist. „Kuni 30 miljonit barrelit istub tankerites ja see peab mingil hetkel kuskile minema,” ütles Citigroupi energiaanalüütik Eric Lee, kes prognoosib Brent toornafta hinnaks 70-90 dollarit barrel.
West Texas Intermediate (WTI) toornafta hind langes eile 92,66 dollarini barrel. Osalt oli selle põhjuseks jätkuvalt suurenevad varud. USA toornafta varud suurenesid juunis võrreldes mullu sama ajaga 1,3 miljoni barreli võrra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Investeerimisfirma Again Capital üks asutaja John Kilduff usub, et WTI hind võib langeda alla 80 dollari barrel. „See on globaalne fenomen,” ütles ta. Neljandas kvartalis võib Brent toornafta hind Kilduffi sõnul langeda ka alla 90 dollari barrel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Esmakordselt üle paari aasta, langes täna diislikütuse hulgihind alla 1 euro.
Nafta hind on sel nädalal võtnud järsu suuna alla ja selle põhjuseks võib olla nii maailmamajanduse aeglustumine kui ka ülepakkumine turul.
Nafta hind kerkis täna maailmaturul kaheksa kuu kõrgeimale tasemele pärast seda, kui Iraagi mässulised võtsid kontrolli alla riigi põhjaosas asuva naftalinna Kirkuki ja liikusid lähemale pealinnale.
Mitmed strateegid ja naftakauplejad usuvad, et talveks tõuseb naftabarreli hind 100 dollarini, mis tähendab praeguselt tasemelt üle 20 protsendi tõusu.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.