Autor: Tanel Raig • 19. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kühne+Nagel: Venemaa keelud mõjutavad transporti

Venemaa otsus keelata toiduainete sissevedu Euroopa Liidust, mõjutab lisaks põllumeestele ja tootjatele ka transpordisektorit. „Näen suurt mõju,“ kinnitas Kühne + Nageli tegevdirektor Priit Põldar.

Priit Põldar nentis, et tegelikult on mõju tuntav juba mõnda aega Venemaa ja Ukraina pingestunud suhete tõttu.  „Need Eesti vedajad, kes käisid Venemaa või Ukraina turul, enam ei taha või ei saa sinna minna ja nüüd otsivad nad võimalusi teistel turgudel, kus nad varem ei sõitnud. See aga on konkurentsi tihendanud ning võib mõjutada ka autovedude hindu,“ kirjeldas Põldar praegust olukorda ja selle võimalikke arenguid. Tema hinnangul sõltub Venemaa impordikeelu mõju loomulikult ka keelu kestusest – kui asi venib, võib see lisaks autovedudele puudutada ka konteinervedusid.

Kuna Kühne + Nagel Eesti toidukaupu Venemaale ei vii, vaid veab Moskvasse ja Peterburi osakoormatena tööstuskaupu ning sellesuunaliste vedude osakaal käibest on mõned protsendid, siis ettevõtte käekäiku Venemaa keeld toiduainete sisseveole ei mõjuta. „Kuid suuremas plaanis mõjutab see Kühne + Nageli kontserni, sest Kühne Nageli Venemaa organisatsioon teenindas mitmeid suuri toiduainetööstusi,“ nentis Põldar.

Venemaa impordikeeldude mõjust Eesti autovedajatele kirjutab pikemalt 26. augustil ilmuv Äripäeva ajakiri Logistika.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077