Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kühne+Nagel: Venemaa keelud mõjutavad transporti
Venemaa otsus keelata toiduainete sissevedu Euroopa Liidust, mõjutab lisaks põllumeestele ja tootjatele ka transpordisektorit. „Näen suurt mõju,“ kinnitas Kühne + Nageli tegevdirektor Priit Põldar.
Priit Põldar nentis, et tegelikult on mõju tuntav juba mõnda aega Venemaa ja Ukraina pingestunud suhete tõttu. „Need Eesti vedajad, kes käisid Venemaa või Ukraina turul, enam ei taha või ei saa sinna minna ja nüüd otsivad nad võimalusi teistel turgudel, kus nad varem ei sõitnud. See aga on konkurentsi tihendanud ning võib mõjutada ka autovedude hindu,“ kirjeldas Põldar praegust olukorda ja selle võimalikke arenguid. Tema hinnangul sõltub Venemaa impordikeelu mõju loomulikult ka keelu kestusest – kui asi venib, võib see lisaks autovedudele puudutada ka konteinervedusid.
Kuna Kühne + Nagel Eesti toidukaupu Venemaale ei vii, vaid veab Moskvasse ja Peterburi osakoormatena tööstuskaupu ning sellesuunaliste vedude osakaal käibest on mõned protsendid, siis ettevõtte käekäiku Venemaa keeld toiduainete sisseveole ei mõjuta. „Kuid suuremas plaanis mõjutab see Kühne + Nageli kontserni, sest Kühne Nageli Venemaa organisatsioon teenindas mitmeid suuri toiduainetööstusi,“ nentis Põldar.
Venemaa impordikeeldude mõjust Eesti autovedajatele kirjutab pikemalt 26. augustil ilmuv Äripäeva ajakiri Logistika.
Venemaaga seotud sanktsioonid mõjutavad oluliselt veosekindlustuse turgu, kuna mõnede kaupade liiklus Venemaale sisse ja välja väheneb drastiliselt või lõppeb mingiks ajaks üldse.
OÜ Ne-Va Trans juhataja Jelena Netšajeva sõnul mõjutavad Venemaa impordikeelud nende ettevõtet väga palju, sest 25% käibest tuleb Venemaale tehtavatest toiduainevedudest.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.