Maanteeamet kuulutas surugaasi linnaliinibusside hanke võitjaks ASi Reola Gaas ja allkirjastas ettevõttega lepingu kolme Euro 6 nõuetele vastava bussi ostmiseks.
Reola Gaasi tegevjuhi Jaanus Mummi sõnul võideti hange Solbus tehase bussidega: „Solbusi gaasibussid on näidanud head kvaliteeti erinevate Euroopa linnade reisijateveo teenindamisel. Lisaks CNG bussidele saame pakkuda ka sama tootja LNG busse, mis annab veelgi suurema säästu ja pikema läbisõidu ühe tankimisega.“
Märtsis viis Reola Gaas Eestis läbi erinevate operaatorite hulgas ka bussi testimise, mille tulemused osutusid positiivseks – võrreldes diislikütusega säästeti kütusekuludelt 42%, lisaks võimaldas 45-päevane testperiood bussi testida ka Eesti muutliku kliimaga oludes.
Mummi sõnul on gaasil töötavate autobusside kasutamine tõusev trend paljudes Euroopa riikides, sealhulgas Eestis. „Ettevõtte eesmärk on suurendada keskkonnasõbralike alternatiivkütuste kasutust kohalikul turul, kuna see on majanduslikult kasulik ning vähendab oluliselt õhusaastet. On positiivne, et riik näitab eeskuju ning on korraldamas hankeid suunaga muuta meie kõigi elukeskkonda paremaks. Samuti annab lähitulevikus rajatav LNG-terminal kindlust, et maagaasi hind kujuneb reaalselt toimiva turu põhimõtetel ja tagab tarbija jaoks läbipaistva ja parima hinna-kvaliteedi suhte “ lisas Mumm.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Reola Gaas on Alexela Groupi ettevõte, millel on ligi 50-aastane töökogemus gaasi valdkonnas. Reola Gaas omab Eesti suurimat vedelgaasi terminali ning tegeleb maagasi (CNG, LNG) müügiga. Reola Gaas on Poola autobussitootja Solbus, mille tootevalikusse kuuluvad diisli, CNG ja ainukesena Euroopas LNG-gaasiga sõitvad bussid, ametlik esindaja Eestis ja Soomes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Reola Gaas annab Tartu linnalähiliinidel ja Tallinna linnaliinidel katsetamiseks surugaasil liikuva autobussi, mis on esimene etapp LNG-gaasiga sõitvate liinibusside tarnimiseks Eestisse.
Aktsiaselts Eesti Gaas soovib lähiaastatel rajada kuni 50 maagaasi ja biometaani tanklat nii raskeveokite, busside kui ka väikesõidukite jaoks.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.