Eesti Posti tulud jätkasid esimeses kvartalis kasvu eelmise aastaga samas tempos, aasta esimesed kolm kuud tavapäraselt ettevõttele kasumit ei toonud.
Sarnaselt eelmise aasta esimese kolme kuuga kasvasid ka tänavu Eesti Posti äritulud 9% jõudes 13,9 miljoni euroni. Kasumit ettevõte ei teeninud, kuna tulud ja kulud olid võrdsed. Ka eelmine aasta algas posti- ja logistikaettevõttele sarnaselt ja kasumit ei teenitud. Eesti Posti juhatuse esimehe Aavo Kärmase väitel on traditsiooniliselt Eesti Posti teise poolaasta tulud suuremad kui esimese poolaasta tulud.
Jätkuvalt kasvavad ettevõtte teenustes kõige kiiremini e-arvete edastamise maht. Kui eelmise aasta esimeses kvartalis oli elektrooniliselt edastatavate arvete tulude kasv 44%, siis tänavu tõi SEPA maksetele üleminek kaasa esimeses kvartalis koguni viiekordse e-arvete mahu kasvu. Pakiteenuste mahud kasvasid aastaga 47%, millest suurima tõusuga oli pakiautomaatide teenuse kasutamine kogu Baltikumis, kasvades mullu sama ajaga 3,5 korda. Samal ajal vähenes tavakirjade maht 22% ja ärikirjade maht 13%. Klientidele viidud ajalehtede ja ajakirjade maht vähenes võrreldes eelmise aasta esimese kolme kuuga 2%.
Lätis kasvas Eesti Posti teenuste maht tänavu esimeses kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 825% ja Leedus 63%.
Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas nentis, et esimese kvartali majandustulemused olid küllalt ootuspärased. „Selgelt on näha e-kaubanduse ja e-teenuste kasv ning traditsioonilise postiteenuse mahu vähenemine,“ ütles Kärmas. „Need on trendid, millega oleme arvestanud ka oma tulevikusihte seades.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Post loob juhtimise hõlbustamiseks juunist senise 13 piirkonna asemel viis uut ja suuremat ning praegused piirkonnajuhtide ametikohad kaovad.
Auditeeritud majandustulemuste kohaselt kasvas logistikaettevõtte Eesti Post müügitulu mullu 6%, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused.
Auditeerimata majandustulemuste põhjal kasvas Eesti Posti müügitulu mullu kaheksa protsenti, ulatudes 56 miljoni euroni.
Konkurentsiamet kuulutas välja konkursi universaalse postiteenuse osutaja leidmiseks. Eesti Post teenis selle teenuse osutamisega möödunud aastal 2,3 miljonit eurot kahjumit.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.