Euroopa lennuohutusamet andis märtsis kommertskasutuseks heakskiidu prantslaste leiutatud lennukiistmele Expliseat, mis võib kerguse tõttu säästa miljoneid dollareid, vahendas Business Insider.
Prantslased Benjamin Saada, Jean-Charles Samuelian ja Vincent Tejedor leiutasid Expliseati 2011. aastal ning sõlmisid Prantsusmaa ajalehe LesEchos andmeil eelmisel kuul esimese lepingu, et toota lennufirma Air Méditerranée' ühe lennuki jaoks 220 istet.
Titaanist ja selle ühenditest valmistatud iste kaalub neli kilo. Näiteks United Airlinesi uued sakslaste valmistatud Recaro istmed kaaluvad 11 kilo, mistõttu peaks prantslaste väitel Expliseat säästma ligi 400 000 dollarit (288 000 eurot) aastas ühe lennuki kohta.
Prantslaste iste on ehitatud peamiselt Boeing 737 ja Airbus A320 jaoks, mis on kõige populaarsemad õhusõidukid lühi- ja keskmaa lendude jaoks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui näiteks Ryanairi kõik 300 lennukit (Boeing 737-800) kasutaksid Expliseati, võiks ettevõtte säästa kuni 120 miljonit dollarit (86 miljonit eurot) aastas.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.