TNS Emori uuringu kohaselt kasvas 2013. aastal eraisikute postipakiturg Eestis 31%.
Uuring näitas, et inimeste eelistused saadetiste kättesaamiseks on viimastel aastatel muutunud. Postkontorid on pakkide kättesaamissageduselt tõrjutud kolmandale positsioonile. Kojukanne on vaikselt kahanev trend ning kasvab pakiautomaatide populaarsus.
Pakiautomaatide kõige aktiivsemad kasutajad jäävad Eestis vanusegruppi 15-34 eluaastat. Tegemist on kõige enam veebipoodidest oste sooritava vanuserühmaga. Sealjuures on võrreldes eelmise aastaga plahvatuslikult kasvanud välisriikidest tellitavate pakkide hulk.
Eesti suurematest pakiautomaatide teenuse pakkujatest suurenes Itella SmartPosti mullune pakkide maht 35%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti Posti tulud jätkasid esimeses kvartalis kasvu eelmise aastaga samas tempos, aasta esimesed kolm kuud tavapäraselt ettevõttele kasumit ei toonud.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.