Autor: Joosep Laik • 24. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autotranspordiettevõtete TOP: Otsides stabiilsust

Uuem tehnika, selle efektiivsem kasutamine, head suhtedklientidega ja tegus meeskond on märksõnad, mille võib välja tuua Äripäeva vedajate TOPi edukamate ettevõtete kohta. Ettevõtted ise hindavad kõige rohkem stabiilsust, kuid transporditurg on olemuselt pigem ebastabiilne ja valmis tuleb olla kiireks kohanemiseks, kirjutab Logistika kuukiri.

11 kohalt teiseks kerkinud Herentes ASi juht Rein Aav usub, et ettevõtte edukus seisneb mõttelaadis, kus kombineeritakse erinevaid väärtushinnanguid. “Eelkõige on meie edu seotud usaldusväärsete ja pikaajaliste kliendisuhetega, mis tähendab, et kui meie klientidel läheb hästi, läheb ka meil hästi,” selgitas ta. "Oleme üheskoos läbi elanud erinevaid turusituatsioone ja seda peamiselt tänu kohanemisvõimele. Nimelt püüame oma otsuseid langetada vastavalt olukorrale ning alati olla valmis muudatusteks.” Seega võib öelda, et ettevõtte kliendibaas on üheks peamiseks edukuse mõõdupuuks.

Eduka kliendibaasi aga aitavad üles ehitada ettevõtte töötajad, keda Aav peab oma organisatsiooni liikumapanevaks jõuks. “Nende igapäevane panus ettevõtte tulevikku on meie suurim väärtus ning oleme seisukohal, et meie töötajate teadmiste, kogemuste ja oskuste kogumaht annab kokku meie ettevõtte väärtuse.

Lisaks oleme koos oma meeskonnaga loonud ka uudsed ettevõttesisesed süsteemid, mille abil suutsime parandada aruandlust ja selle läbi ümber vaadata peamised kulud,” rääkis ta.

Üldiselt on Herentes alati püüdnud hoolimata kõikuvast majandussituatsioonist liikuda rahuliku ja stabiilse kasvu suunas. “Areneme üheskoos oma töötajate, klientide ja partneritega,” lisas ta.

Samas on aga ka transpordivaldkond üleüldisemalt muutunud Aava hinnangul innovatsioonile vastuvõtlikumaks ning uudsete süsteemide ehitamine aitab oluliselt kaasa kõikidele ettevõtetele. Ta toob välja näiteks Eesti ja Venemaa

vahelisel piiril toimiva internetipõhise süsteemi, mis aitab kõikidel transpordiettevõtetel kiirust kasvatada.

“Mis puudutab aga väljakutseid ja probleeme, siis aastad ei ole vennad,” ütles Aav. “Eelmist aastat peame võrreldes käesoleva aastaga üsna standardseks aastaks, ent võrreldes varasemate aastatega oli justkui tegemist ärkamisajaga ehk üsna tööka perioodiga. Pöörasime suuremat tähelepanu juhtide motiveerimisele ja kütusekulule.”

Sellel aastal on Herentes peamiselt orienteeritud kvaliteedi parandamisele, tarkvara arendamisele ja masinapargi kasvatamisele.

Kiire kasumi kasvOmecar OÜ on ettevõte, mis tõusis Äripäeva edetabelis 76. kohalt 5. kohale. Selle juht Rein Saluri jääb tulemuse ja tähelepanu suhtes tagasihoidlikuks. Üle-eelmise aasta 28 000eurose kasumi pealt 182 000 eurose kasumini tõusnud ettevõte ei ole tema sõnul oma tegevuses suuri muutusi teinud, pigem on rõhutud investeeringutele. “Muidugi on tähelepanu pööratud töö efektiivsusele, autopargi kasutamisele ja seoses sellega ka jälgitud rentaablust. Pingelise efektiivse koostööga ongi saavutatud väike edasiminek,” lausus Saluri. Praegu tuntakse

ettevõttes tema sõnul põhiliselt puudust asjalikest autojuhtidest.

Saluri sõnul ei olnud 2013. aasta esimene poolaasta nii edukas, kui loodeti, kuid teine poolaasta tõotab tulla tema sõnul parem, millele viitavad ka ettevõtte koostööpartnerid Euroopast.

Uued üllatajadSimeon Transport OÜ juht Guido Leppik ei näe ettevõtte tõusu 27. kohalt kaheksandale tiigrihüppena. “Oma tulemustes ise erilist muudatust ei näe. Kindlasti mõjutas tulemust oluline liisingumaksete vähenemine, kuna ostsime hulga tehnikat välja,” põhjendas ta tänavust kohta. “Kui võrrelda mitte viimast

kahte aastat, vaid näiteks viimast 5-6 aastat, siis võib tõdeda, et eelmise aasta 27. koht on meile rohkem tavatu kui tänavune 8. koht,” sõnas ta. 2011. aasta edetabeli tulemuse põhjuseks tõi ta mitmete uute üllatajate turule ilmumise. Eelmise aasta hea tulemuse andsid aga Leppiku sõnul paar tõsist veolepingut, mis aitasid ettevõttel tehnikat veelgi efektiivsemalt kasutada. “Just efektiivsus ja kvaliteet oleks need märksõnad, mis tagavad meile edu,” kinnitas ta.

Kuigi ka tema nendib konkurentsi suurenevat survet, on ta siiski 2013. aasta tulemuste suhtes optimistlik. “Kui vaadata aasta 2013 esimest poolaastat, siis võib loota ka sellelt aastalt korralikku tulemust. Müük on läinud väikest tõusuteed, samuti on efektiivsuse näitajad head. Oleme juhte palju koolitanud, mis tagab

turvalisuse ja ökonoomsuse... ja nii need asjad käivad,” tõdes Leppik.

Hindab stabiilsustMiil OÜ tegevjuht Heiki Hütt näe edetabelis kolmandalt kohalt kümnendale langemises traagikat. “Miili enda tulemused läksid siiski veidi paremaks võrreldes

2011. aastaga. Nii et mingit langust ei ole. Seda ainult edetabelis, kus põhiandmed tulevad käibe ja kasumi kasvu pealt,” sõnas Hütt. 2009. ja 2010. aasta tõusu tabelis põhjendab Hütt madalate võrdlusandmetega. “Eelmisel aastal vahetasime viis vedukit uute vastu, ka sel aastal jätkame tehnika uuendamist. Ootame sel aastal samu tulemusi, mis olid eelmisel aastal,” lisas ta. Kuigi sama tulemuse saavutamine tähendab tema sõnul langust edetabelis, on ettevõtte jaoksoluline olla stabiilne.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077