Välisministeerium kutsus Venemaa suursaadiku kohtumisele, et saada selgitusi Vene poole plaanitavate muudatuste kohta TIR süsteemis.
Venemaa suursaadik kohtub välisministeeriumi välismajanduse ja arengukoostöö osakonna peadirektoriga 23. septembril. Ministeeriumi andmetel arutatakse Venemaa suunaliste rahvusvaheliste vedudega seonduvaid küsimusi.
Venemaa teatas augustis, et hakkab piiri ületavate kaupade eest küsima lisaks TIR-märkmikule täiendavat garantiid. Vene tolliteennistus on tunnistanud TIR-märkmiku kasutamisega kaasnevad garantiid ebapiisavaks ja maksude tasumise garanteerimiseks rakendatakse selleks ettenähtud üldisi meetmeid: tollieskorti, käendust, panga garantiid, varalist panti, ettemaksu. Eesti veofirmade hinnangul tõstaks see samm veo hinda ning muudaks tarned Venemaale aeganõudvamaks.
Esialgu hakkas Venemaa 14. septembrist lisatagatisi nõudma vaid Siberis ja Kaug-Idas. Euroopa puhul lükati lisatagatiste nõudmine edasi vähemalt kuni tänavu 1. detsembrini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Rahvusvahelise Maanteetranspordi Assotsiatsiooni (IRU) andmetel hakkab Venemaa homsest TIR vedudel lisatagatisi nõudma vaid Siberis ja Kaug-Idas.
Logistikauudiste eile toimunud Transpordi õigushommiku seminaril teatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR osakonna juht Lauri Lusti, et Venemaa on taas avanud vedajatele kõik kolm piiripunkti Eestiga sisenemiseks Venemaale TIR-märkmikega.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.