Täna allkirjastas Tehnilise Järelevalve Amet lepingu Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute koostamiseks ja eelprojekteerimise läbiviimiseks.
Tööd hakkavad teostama avatud riigihanke võitnud Eesti ettevõtted OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko, EA Reng AS koos Leedu projekteerimisettevõttega UAB Kelprojektas. Lepinguperiood on veidi üle kahe ja poole aasta ning lepingu maksumus on ligikaudu 7,5 miljonit eurot ilma käibemaksuta.
Hankelepingu eesmärk on Rail Baltic 1435 trassi koridori määramiseks vajalike Harju, Rapla ja Pärnu maakondade joonobjekti teemaplaneeringute kehtestamise dokumentide tehniline koostamine, asjakohaste detailplaneeringute koostamine, keskkonnamõju strateegilise hindamise ja keskkonnamõju hindamise läbiviimine ning raudtee eelprojekti koostamine tehniliselt vajaliku raudteemaa määramiseks optimaalse ja majanduslikult tasuva lahenduse leidmiseks, samuti raudtee toimimiseks vajalike ja raudtee ehitamisest tingitud ehitiste eelprojektide koostamine, projekteerimis-, ehitus- ja maade maksumuse eelarvestamine ning teostatavus-tasuvusanalüüsi koostamine.
Maakonnaplaneeringute ja eelprojekti riigihanke läbiviimiseks sõlmiti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, tehnilise järelevalve ameti ning Harju, Rapla ja Pärnu maavalitsuste vahel koostööleping. Vastavalt koostöölepingule moodustatakse konsultandi töö koordineerimiseks töögrupp, kuhu lisaks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning tehnilise järelevalve ameti töötajatele kuuluvad siseministeeriumi, keskkonnaministeeriumi, maa-ameti, AS Eesti Raudtee ning Harju, Rapla ja Pärnu Maavalitsuste esindajad.
Rail Baltic projekti kaasrahastatakse 50% ulatuses Euroopa Liidu TEN-T programmist.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.