• 22.03.13, 17:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister elustas suhteid transiidiga

Täna toimus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kohtumine transiidiettevõtjatega, mis väidetavalt oli osapoolte vaheliseks esimeseks kohtumiseks peale vastuolusid tekitanud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmist möödunud aasta lõpus.
Anonüümseks jääda sooviv allikas ütles enne ministeeriumis toimunud kohtumist, et eesmärk on taastada ministeeriumi ja transiidiettevõtjate vaheline kommunikatsioon, mis katkes möödunud aasta lõpus. Toona surus ministeerium valitsuse survel läbi Riigikogus meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmise. Pärast seda on mõlemad pooled olnud üksteise peale solvunud, selgitas allikas. Seaduse muudatusega tõusevad alates tänavu aasta juulist Eesti sadamates veeteetasud, mis tõstab oluliselt Eesti transiidisektori ettevõtete kulusid.
Ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles, et ei oska kommenteerida kuulujutte ministeeriumi ja transiidiettevõtete vahelise kommunikatsiooni katkemisest. Kuid ta lisas, et initsiatiiv kohtumiseks on olnud mõlemapoolne.
Veeteetasude teema oli arutuse all ka tänasel kohtumisel, kuid mingit tulemust see ettevõtjate jaoks ei andnud. Ruuda teatas, et kohtumisel ütlesid MKMi esindajad, et mõistavad ettevõtjate muret, kuid talvise navigatsiooni probleem on üleval olnud 10 aastat. Eesmärk on ju parema navigatsiooni- ja jäämurdeteenuse pakkumine sektorile. Esimene reaalne tulemus on ka olemas – transiidisektorit aitab jäälõhkuja Botnica, põhjendati kohtumisel veeteetasude tõstmist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Minister Juhan Parts andis kohtumisel lühiülevaate ka uue perioodi transpordiinvesteeringutest. MTÜ Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon andis omalt poolt ülevaate logistikaklastri senisest tegevusest. Minister lubas, et MKM proovib leida võimalusi jätkata logistikaklastri toetamist ka uuest ELi eelarveperioodist.
Edaspidi loodab riik rohkem näha logistika- ja tootmisprotsesside integreerumist ning ärimudelite tekkimist, kus kaubale antakse kohapeal rohkem lisandväärtust.
Ministeeriumi esindajad kinnitasid, et logistikateemad on leidnud kajastuse nii Merenduspoliitikas 2012-2020 kui ka hetkel koostamisel olevas Transpordi arengukavas 2014+ (TAK). MKM ootab ka ettevõtete ettepanekuid uue TAKi põhimõtete väljatöötamisel.
Positiivseks tunnistati ka möödunud aasta detsembris toimunud Vene ja Eesti transpordi ministrite kohtumine. Ministeerium loodab selle põhjalt taastada tänavu ka Eesti ja Venemaa kahepoolse transpordikomisjoni töö.

Seotud lood

Uudised
  • 02.04.13, 14:02
Transiidiettevõtted lükkavad ümber MKMi kompromissid
MKMi väitel on meresõiduohutuse seaduse muudatustes arvestatud transiidi- ja laevandusettevõtete ettepanekutega. Ettevõtjate hinnangul on kompromissid kasutud.
Uudised
  • 03.12.12, 16:42
Üllar Raad: tasu tõusu viibimine hea
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Uudised
  • 14.11.12, 19:04
Õiguskantsler: Veeteetasude tõstmine vajab rohkem aega
Õiguskantsler Teder soovitab Riigikogu majandus-komisjonil muuta meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse jõustumise tähtaega, kuna ettevõtetele jääb liiga vähe aega kohaneda.
Uudised
  • 26.03.13, 14:24
Maksudes puudub stabiilsus
Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul kutsus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts eelmisel nädalal transiidiärimehed enda juurde lepituskohtumisele. Paraku jääb endiselt püsima sõnum, et maksupoliitika stabiilsusele ei saa tulevikus loota.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele