Hugo Osula juhitav Mootor Grupp sõlmis Scania Eestiga 3,1 miljoni eurose lepingu üheksa Scania Irizari reisibussi ostuks.
Osula väitel on Mootor Grupi ettevõtted viimaste aastate jooksul investeerinud ühistranspordi arendamisse nii Eestis kui ka rahvusvahelistel liinidel kokku üle 30 miljoni euro. Üheksa uut Scania Irizar I6 bussi on sama varustus- ja mugavustasemega, nagu mullu augustis Tallinna-Tartu vahelisele liinile tulnud Täistunniekspressi bussid.
ASi Scania Eesti juhataja Tarmo Allemann kirjeldas, et bussides on 56 laia vahe ja reguleeritava istmega kohta. Samuti on igal reisijal kasutada Scania tarnitud meelelahutussüsteemid kaheksatollise puutetundliku ekraaniga.
Kõikides bussides on iga istmepaari juures kaks pistikut 220V pingega reisijate sülearvutite, nutitelefonide või muude elektrooniliste seadmete laadimiseks. Bussid on varustatud traadita interneti edastamist võimaldava tehnoloogiaga. "Scania Irizar I6 busside mugavustase ja varustatus on sobilik nii teel meelelahutusest huvitatule kui ka nõudlikule ärireisijale, kes soovib bussisõitu kasutada töötegemiseks," lausus Allemann.
Bussid ehitatakse Baskimaal Irizari tehases, Eestisse jõuavad Baltimaade ja ka Põhjala regiooni moodsaimad liinibussid augustis.
Üheksa Scania Irizar I6 bussi hakkavad teenindama Mootor Grupi tütarettevõtete SEBE ja Lux Express opereeritavaid Eesti-siseseid ja rahvusvahelisi bussiliine. Täpsemad liinid selguvad eelolevaks suveks.
Scania Irizar I6 bussidel on EURO5 heitmenormatiividele vastavad 13-liitrised diiselmootorid. Busside käiguosa on optimeeritud Baltimaade topograafiale, mis annab siinses regioonis liigeldes täiendava kütusekokkuhoiu ning heitmegaaside vähenemise. Salongis ja bussi välisküljel gabariitide valgustamiseks kasutatakse energiasäästu eesmärgil LED-lampe.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lux Expressi juhause esimehe Hannes Saarpuu väitel on uus ühistranspordiseadus kasvatanud oluliselt bussireisijate arvu, kuna võimaldas bussiettevõtetel korrastada sõidugraafikuid ja lisada linnadevahelistele marsruutidele uusi väljumisi.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.