Autor: Anu Jõgi • 15. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ELi asjade komisjon: riigiabi lennundusele Eestis vajalik

Riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjoni hinnangul peaks olema lubatud riigiabi Eesti lennundusele, kuna lennutransport on ainuke võimalus eraldatud piirkondade sidumiseks ülejäänud Euroopaga.

Teema on laual järgmisel nädalal toimuval Euroopa Liidu konkurentsivõime nõukogu istungil.

EL asjade komisjoni esimehe Arto Aasa sõnul on Euroopa Liidu tuumikalast eemal asuvate piirkondade lennuühendused Euroopa keskustega on äärmiselt olulised, ja seetõttu peaks olema lubatud selliste ühenduste teatud ulatuses riigipoolne toetamine. „Seejuures tuleb arvestada juhtumeid, kus riik on ülejäänud Euroopa keskustega ühendatud üksnes ühe rahvusvahelise lennujaama kaudu ja ühendust ei ole võimalik tagada muid transpordiliike kasutades,“ ütles Aas.

Kehtivate suuniste üheks olulisimaks puuduseks on Aasa sõnul asjaolu, et need ei võta arvesse Euroopa eraldatud piirkondade, sealhulgas Eestis erisust. Aasa kinnitusel ei tohiks riigipoolse toetuse andmine lennundusele muutuda väga mahukaks ja pikaajaliseks, aga abi andmine peaks erijuhtumite puhul olema siiski võimaldatud.

„Uute suuniste kohaselt on otsese infrastruktuuri ja  sisseseade ehitamisega seotud investeerimisabi maht viidud sõltuvusse lennujaama reisijatemahu suurusega, mis Tallinna lennujaama väiksuse tõttu vähendaks Tallinna lennujaamale lubatavat riigiabi mahtu oluliselt. Eestile soodsad ei ole ka uutele lennuliinidele antava stardiabi suunised . Kuigi stardiabi jääb üleminekuperioodiks alles, muutub selle andmise periood lühemaks ja kriteeriumid rangemaks. Stardiabi on Tallinna lennujaamale väga oluline instrument uute lennufirmade turule meelitamiseks ja uute lennuliinide avamiseks,“ ütles Aas.

Aasa sõnul on riigiabi reeglite moderniseerimine ülioluline, sest olukord lennunduses on põhjalikult muutunud. Samuti on teada palju piiripealseid juhtumeid, kus riigid otsivad oma lennufirmade ja lennujaamade abistamiseks varjatud võimalusi.

„Me oleme seisukohal, et riigiabi reeglid piirkondlikele lennujaamadele ja nendest lennujaamadest tegutsevatele lennuettevõtjatele peaksid olema selged ja piisavalt paindlikud, et tagada Euroopa Liidu äärealade lennujaamade konkurentsivõime ja piirkonna ühendus ülejäänud Euroopaga,“ märkis Aas.

Riigiabi reeglite moderniseerimise algatas Euroopa Komisjon möödunud aasta mais, eemärgiga riigiabi reegleid lihtsustada ja määratleda ühtsed põhimõtted. Euroopa Komisjonil on plaanis esitada uuendatud riigiabi suunised 2013. aasta märtsi lõpuks.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077