• 11.02.13, 10:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Politsei võtab raskeveokid suurema tähelepanu alla

Politsei pöörab alanud nädalal üle Eesti suuremat tähelepanu raskeveokite tehnoseisundile ning veoki- ja ühistranspordijuhtide töö- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamisele.
Politsei raskeveokite kontrollreidid näitavad, et jätkuvalt tekitab kõige rohkem probleeme juhtide liigtihe töögraafik ja pikad tööpäevad, mis ei võimalda sõitude vahel korralikult välja puhata. 2012. aastal kontrolliti raskeveokite turvalisusele suunatud politseioperatsioonide käigus ühtekokku 1416 juhti, neist 178 olid rikkunud töö- ja puhkeaja nõuet.
Politsei- ja Piirivalveameti juhtivkorrakaitseametniku Riho Tänaku sõnul on raskeveokijuhtide pikad tööpäevad tõsine probleem, millele tuleb lahendusi otsida transpordiettevõtetest ja senisest palju süsteemsemalt. „Raskeveokite juhid tulevad liiga kergekäeliselt vastu tööandja nõudmistele ning enda vajadusele normaalselt välja puhata tehakse paraku mööndusi. Kahjuks ei mõisteta aga seda, et kõik sellised järeleandmised toimuvad turvalisuse arvelt. Väljapuhkamata juht ei suuda kriitilistele olukordadele vajaliku kiirusega reageerida ning võime liiklusohtlikke olukordi ära hoida väheneb tunduvalt. Õnnetuste tagajärjed võivad aga nii sõiduki massist kui ka inimeste arvust tulenevalt olla kordades traagilisemad,“ rääkis Tänak.
Samuti paistis eelmisel aastal fikseeritud rikkumiste seas silma raskveokite ülekaal ja tehnoseisund. Veokeid, mille tehnoseisund oli niivõrd halb, et selle edasiliikumine tuli ära keelata, oli eelmisel aastal kokku 19. Tänaku sõnul on tee äärde seisma pandud näiteks sellised veokid, mille pealisehitus ja kinnitused on silmnähtavalt vananenud. „Oleme sageli näinud juhtumeid, kus uuele veokile on kinnitatud vana sõiduki platvorm, mille metallkonstruktsioon on aja jooksul muutunud hapraks ja mis omakorda võib põhjustada koorma või veokasti lahtimurdumise. Tihti tuleb ette puudusi ka haakeseadmetes – lubatust suurem lõtk, haakeseadme kinnitus on kulunud või lausa lahti,“ tõi Tänak näite. Statistika näitab, et üle 60% Eesti teedel liikuvatest veokitest on vanemad kui 10 aastat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti on sõidukite puhul olnud probleemiks koorma mittenõuetekohane kinnitamine ja lahtised esemed veoplatvormil, mis võivad ootamatult veokist välja kukkuda ja sellega kaasliiklejatele ohtu tekitada.
Raskeveokite kontrollreid toimub 11.-17. veebruarini üle-euroopalise TISPOL’i teemanädala raames.

Seotud lood

Uudised
  • 14.02.13, 14:09
Politsei kontrollib aastas üle 1000 veoauto
Politsei on viimase kolme aasta jooksul ligi kolmekordistanud maanteedel veoautode kontrollimist. Peaaegu samavõrra on tõusnud ka avastatud rikkumiste protsent.
Uudised
  • 30.06.11, 11:01
Rohkem kui pooled rikkusid seadust
Politsei tegi jälle reidi raskveokite kontrollimiseks, milles selgus, et rohkem kui pooltel juhtudel avastati erinevaid rikkumisi.
Uudised
  • 24.02.13, 13:42
Iga kolmas rikub seadust
Politsei möödunud nädalal läbiviidud veoautode kontrollimisel leiti rikkumisi iga kolmanda veoauto puhul. Kontrolliti 478 sõidukit, millede puhul algatati rikkumismenetlus 175 korral.
Uudised
  • 11.05.13, 16:00
Iga neljas veoauto tehniliselt mittekorras
Politsei saadab peaaegu iga neljanda maanteel kontrollitud sõiduki erakorralisele tehnoülevaatusele või keelab sõiduki edasiliikumise.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele